PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Gliwice: ostatnie przygotowania do produkcji nowego modelu opla

Autor: PAP
17-07-2009 12:11
Gliwice: ostatnie przygotowania do produkcji nowego modelu opla

W gliwickiej fabryce opla kończą się przygotowania do produkcji nowego modelu astry. We wrześniu rozpoczęta już produkcja pilotażowa wkroczy w finalną fazę. Zanim w czwartym kwartale ruszy produkcja seryjna, powstanie ok. 300 modeli pilotażowych.

"Obecnie bezpośrednio na linii produkcyjnej ma miejsce pilotażowy montaż i demontaż nowego modelu. Finalna faza, która rozpocznie się we wrześniu, będzie potwierdzeniem prawidłowości wszystkich procesów produkcyjnych, jakości samochodów, wydajności linii i gotowości do rozpoczęcia produkcji seryjnej" - powiedział w piątek PAP Wojciech Osoś z General Motors Poland.
Jeszcze zanim jesienią ruszy produkcja astry IV, w sierpniu zakończy się produkcja astry classic II, wytwarzanej w gliwickim zakładzie od października 2003 roku. Nowa astra IV będzie powstawać na tej samej linii co inne produkowane w Gliwicach modele - astra III sedan i zafira, której powstaje tu najwięcej.

Przedstawiciele gliwickiej fabryki nie ujawniają na razie, ile kosztowało wdrożenie produkcji nowego modelu, tłumacząc, że projekt nie został jeszcze zamknięty. Inwestycje dotyczyły m.in. wydziału tłoczni, który powiększono o ok. 4 tys. m kw.

"Zainstalowano całkowicie nową linię pras oraz kompaktową prasę wielostopniową, wszystko zrobotyzowane. Wkrótce rozpoczną się próby tłoczenia pierwszych paneli do astry IV. Docelowo w Gliwicach będą tłoczone m.in. takie elementy jak dach, maska, panele drzwiowe" - wyliczał Osoś.

W ramach przygotowań do produkcji astry IV znacznie rozbudowana została także linia produkcyjna wydziału spawalni. Oddzielna część głównej linii dla nowego modelu również jest w pełni zrobotyzowana - w sumie w spawalni zamontowano aż 90 nowych robotów, a sam wydział powiększył się o ok. 6 tys. m kw.

Inwestycje objęły również stację robotów do uszczelnień karoserii oraz piec zabezpieczenia antykorozyjnego karoserii. Ciekawostką są elektroniczne i komputerowe rozwiązania, zastosowane na wydziale głównego montażu auta.

"Wprowadzono tam nowe rozwiązania z zakresu elektroniki stosowanej, wynikające z wyższej informatyzacji samochodu. To m.in. programowanie samochodów on-line na linii produkcyjnej, poprzez urządzenia programujące, łączące się bezpośrednio z internetem" - wyjaśnił przedstawiciel GM.

Obecnie w fabryce trwają szkolenia na linii produkcyjnej, w których uczestniczą kolejno wszyscy pracownicy zakładu, ucząc się montować i demontować nowy model. Wcześniej przez kilka miesięcy ok. 20-osobowy zespół z Gliwic uczestniczył w budowie samochodów prototypowych w centrum projektowym w Niemczech.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP