- W 2009 r. branżowa sprzedaż pojazdów o wadze powyżej 15 ton w Europie Zachodniej i Środkowej wyniosła 168 000 sztuk - oznajmił Aad Goudriaan, prezes DAF.
W 2009 roku Kenworth i Peterbilt uzyskały łącznie udział detaliczny 25,1% w rynku amerykańskiej i kanadyjskiej Klasy 8 oraz rekordowy udział detaliczny 15,3% w rynku Klasy 6-7. - Branżowa sprzedaż detaliczna Klasy 8 w USA i Kanadzie wyniosła 108 000 szt., podczas gdy w zeszłym roku sprzedano 153 000; świadczy to o przedłużającym się spadku koniunktury gospodarczej, do którego przyczyniają się wysokie bezrobocie, mniejsza liczba uruchamianych inwestycji mieszkaniowych oraz produkowanych samochodów - oświadczył Dan Sobic, wiceprezes wykonawczy Paccar. - Rentowność naszych klientów zyskuje dzięki niższym cenom paliwa oraz dobrej dostępności kierowców, choć tonaż ładunku jest o 10% niższy niż rok temu. Na branżową sprzedaż ciężarówek w IV kw. 2009 r. korzystny wpływ miała niewielka ilość wstępnych zakupów ze względu na przejście na silniki 2010. Wg prognoz branżowa sprzedaż detaliczna ciężarówek w 2010 r. powinna nieco się poprawić ze względu na starzenie się floty oraz pewien ogólny wzrost gospodarczy.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Globalny rynek ciężarówek wg szefów Paccar i DAF