GM: Europa środkowa centrum motoryzacji

GM: Europa środkowa centrum motoryzacji
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Silny złoty nie jest zagrożeniem dla producentów aut. Wyniki fabryk zagranicznych koncernów ulokowanych w Polsce są coraz lepsze.

- To właśnie dlatego musiałem zmienić prezesa GM Poland i wysłać Romualda Rytwińskiego do Hiszpanii - powiedział Carl Peter Forster, prezes GM Europe, podczas salonu w Genewie. - Nasz zakład w Saragossie ma potężne problemy i nie widzę nikogo, kto nadawałby się lepiej do naprawy tej fabryki niż Rytwiński. On jak nikt potrafi pilnować jakości - tłumaczył Forster.

Rzeczpospolita przypomina, że fabryka w Hiszpanii produkuje dzisiaj pół miliona aut rocznie, o 300 tys. więcej niż zakład w Gliwicach, wyjeżdżają stamtąd modele Corsa (najlepiej sprzedające się auto koncernu) oraz Meriva. O ściągnięcie produkcji Merivy do Polski,2 lata temu zaciekle walczył właśnie Rytwiński. Przegrał, bo hiszpańska fabryka potrzebowała wówczas znacznie mniejszych inwestycji.

Zapytany, czy nie obawia się, że następca Rytwińskiego nie będzie miał tyle zacięcia i ambicji i Gliwice stracą na ważności, Forster nie miał wątpliwości. - Takich fabryk nie zostawia się bezczynnie, to byłaby z naszej strony głupota. Zresztą Rytwiński jest człowiekiem, który potrafi zorganizować zespół, mamy tam świetnych ludzi. Nie chciał jednak zdradzić, kto zastąpi Rytwińskiego, chociaż nazwisko przyszłego szefa GM Poland jest już znane w koncernie.

Carl Peter Forster nie ma wątpliwości, że właśnie takie fabryki jak gliwicka będą produkowały coraz więcej. - To w Europie Środkowej jest teraz centrum europejskiej motoryzacji - stwierdził. Jego zdaniem tylko ktoś szalony mógłby podjąć decyzję o budowie nowej fabryki w Niemczech czy Francji. A mocną polską walutę w pełni równoważy wydajność. Forster nie ma wątpliwości, że podobnie będzie w warszawskiej FSO. - Koszty produkcji w Korei są tak niskie, że moglibyśmy z powodzeniem sprowadzać stamtąd chevrolety do Europy. 10% cło nie stanowi problemu. Ale produkując w Polsce, będziemy mieli jeszcze korzystniejszą sytuację.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: GM: Europa środkowa centrum motoryzacji

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!