Co dalej z rynkiem pojazdów osobowych? Szef fabryki GMMP (Opel Gliwice) Antonio Francavilla nie pozostawił tego pytania bez odpowiedzi. - GM w Polsce tak na prawdę ciągle odnosi pewne sukcesy, mówił podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach.
Francavilla podkreślał przy tym, że firma w Polsce stale prowadzi działania dla ożywienia popytu na samochody. Ze słów szefa GMMP przyrost sprzedaży GM w Polsce był odczuwalny w ubiegłym jak i w bieżącym roku. - Musieliśmy dostosować nasze działania do sytuacji na rynku Europy Środkowo-Wschodniej. Robiliśmy to poprzez zmiany w poziomie produkcji w zakładzie w Gliwicach, gdzie możemy liczyć na wspaniałą załogę, przygotowująca się już do produkcji modelu Astra IV. Wbrew pozorom Polska stanowi istotny element na mapie rynków zbytu Opla. - Osobiście jestem dumny z faktu, że jakość i efektywność załogi fabryki w Gliwicach jest najwyższa wśród pozostałych zakładów produkcyjnych grupy. Wykorzystujemy czas kryzysu do opracowania metod zmniejszenia kosztów, m.in. zużycia energii czy udoskonalenia technologii produkcji, dodał Francavilla. Mimo wszystko szef GMMP widzi przed firmą bardzo jasną przyszłość, tym efektywniejszą, że wykorzystującą zdobycze okresu walki z kryzysem.
Nawiasem mówiąc pracownicy gliwickiego Opla mają w ostatnich dniach okazje do zakosztowania odrobiny spokoju. Związkom zawodowym działającym w firmie udało się podpisać porozumienie, zgodnie z którym ludzie mają zagwarantowane zatrudnienie przynajmniej do końca roku. Dzięki temu można spokojnie szykować się do produkcji nowej wersji modelu Astra. Sławomir Ciebiera z Solidarności w Oplu twierdzi, że załoga gliwickiej fabryki wielkie nadzieje wiąże z ewentualnym odłączeniem europejskiej części Opla od General Motors - koncernu który przeżywa ogromne problemy finansowe, zwłaszcza na rodzimym, amerykańskim rynku.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: GM Poland z jasną przyszłością