Globalna sprzedaż koncernu General Motors wzrosła w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku o 4,6%. Silny popyt w USA i Chinach pomógł zrównoważyć spadki w Europie i Ameryce Południowej.
Toyota, która globalnie sprzedała w ub.roku najwięcej samochodów, nie podała na razie wyników sprzedaży w okresie I-0IX 2013, ale wiadomo, że liderem po pierwszej połowie roku. W zeszłym roku Toyota "zdobyła" tytuł największego na świecie producenta samochodów od GM. Wcześniej japoński producent dzierżył koronę globalnego lidera sprzedaży w latach 2008-2010, ale spadła na III miejsce w 2011 po kryzysie wywołanym amerykańskimi "przygodami" z pedałem gazu i przerwaniem łańcucha dostaw w następstwie trzęsienia ziemi i tsunami w Japonii oraz powodzi w Tajlandii.
Międzynarodowe operacje GM na największym światowym rynku - w Chinach - obejmują wzrost sprzedaży o 7,5% do prawie 2,85 mln pojazdów. GM jest liderem na rynku motoryzacyjnym Państwa Środka. Sprzedaż firmy w Ameryce Północnej wzrosła o 7,3% w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy do prawie 2,45 mln aut. Z kolei w Europie GM zanotował spadek o 2,4% wydając nieco ponad 1,18 mln samochodów. Mały dołek obejmuje też Amerykę Południową, gdzie koncern z Detroit sprzedał 770 tys. pojazdów (-2,1%).
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: GM: więcej wzrostów niż spadków