Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

GM wraca na tron światowego lidera sprzedaży

Autor: Rzeczpospolita
23-07-2007 11:11

General Motors sprzedał w drugim kwartale o 40 tysięcy aut więcej niż Toyota i odebrał jej pozycję lidera globalnego rynku. Japończycy szykują kontratak - pisze Rzeczpospolita.

W drugim kwartale br., GM udało się sprzedać 2,41 mln pojazdów. To wystarczyło, by pokonać konkurenta, który był lepszy po pierwszych trzech miesiącach br. Tak czy inaczej, analitycy moto-rynku twierdzą, ze Japończycy mają duże szanse na odzyskanie prymatu, kiedy dojdzie do podsumowania rocznego, tym bardziej, że wynik za całe półrocze jest dla nich nadal korzystniejszy - 4,71 mln aut wobec 4,674 mln, które sprzedał GM. Japoński koncern bije Amerykanów dzięki szybko rosnącej sprzedaży na rynku amerykańskim, na którym jego auta mają opinię oszczędnych. Przy stale drożejących paliwach, ta opinia i tendencja do powiększania sprzedaży z pewnością się utrzyma. Ze względu na posmak egzotyki chętnie kupowane są również japońskie pojazdy sportowe i napędzane silnikami hybrydowymi. GM postrzegany jest natomiast jako producent aut ciężkich, najczęściej furgonetek.
Sprzedaż aut GM w Europie sięgnęła rekordu wszech czasów - 1,127 mln pojazdów, podaje Rzeczpospolita. Koncern zwiększył swój udział rynkowy do 9,6 proc., o 0,3 pkt procentowych. Amerykański koncern ma swoje hity rynkowe. Sprzedaż produkowanej w hiszpańskiej Saragossie Corsy sięgnęła w pierwszym półroczu tego roku ponad 240 tys., co oznacza, że wzrosła o połowę w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego. Inny hit to Chevrolet (Aveo, Captiva, Lacetti), który doskonale się sprzedaje w Europie Środkowej i Wschodniej, a wkrótce będzie produkowany w FSO na Żeraniu. GM szuka już w Europie kolejnej lokalizacji do produkcji tego modelu, a jak powiedział Rzeczpospolitej Mark Kempe z GM Europe, jedną z opcji jest rozbudowa fabryki w Gliwicach. Amerykański koncern podpisał także umowę z władzami Serbii o montażu w zakładach Zastavy 10 tys.szt. Astry Classic - podaje Rzeczpospolita.

Ekspansji Toyoty pomaga rekordowo tani jen i dolar. Wiadomo, że sa to waluty rynków, na których produkuje najwięcej. Problemem mogą się okazać zniszczenia w japońskich fabrykach po ostatnim trzęsieniu ziemi. Ucierpiały w nim również fabryki dostawców japońskiego koncernu i załamał się precyzyjny system dostaw komponentów.

Jak pisze Rzeczpospolita, dla GM, szczególne znaczenie będzie mieć uruchomienie produkcji Chevroletów w FSO w Warszawie. Razem z już działającym zakładem w Gliwicach, Żerań, za dwa lata będzie produkować około 350 tysięcy samochodów rocznie. W 2007 r. General Motors Manufacturing Poland ma wyprodukować ponad 180 tysięcy aut.

Również Toyota, aby umocnić swoją europejską pozycję, korzysta z polskich pracowników. W uruchomionych niedawno zakładach w Jelczu produkuje 180 tys. nowoczesnych silników Diesla. W wytwórni w Wałbrzychu powstaje co roku 600 tysięcy skrzyń biegów i 330 tysięcy małych silników benzynowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

32 526 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

727 008 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 958 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP