General Motors sprzedał w drugim kwartale o 40 tysięcy aut więcej niż Toyota i odebrał jej pozycję lidera globalnego rynku. Japończycy szykują kontratak - pisze Rzeczpospolita.
Sprzedaż aut GM w Europie sięgnęła rekordu wszech czasów - 1,127 mln pojazdów, podaje Rzeczpospolita. Koncern zwiększył swój udział rynkowy do 9,6 proc., o 0,3 pkt procentowych. Amerykański koncern ma swoje hity rynkowe. Sprzedaż produkowanej w hiszpańskiej Saragossie Corsy sięgnęła w pierwszym półroczu tego roku ponad 240 tys., co oznacza, że wzrosła o połowę w porównaniu z podobnym okresem roku ubiegłego. Inny hit to Chevrolet (Aveo, Captiva, Lacetti), który doskonale się sprzedaje w Europie Środkowej i Wschodniej, a wkrótce będzie produkowany w FSO na Żeraniu. GM szuka już w Europie kolejnej lokalizacji do produkcji tego modelu, a jak powiedział Rzeczpospolitej Mark Kempe z GM Europe, jedną z opcji jest rozbudowa fabryki w Gliwicach. Amerykański koncern podpisał także umowę z władzami Serbii o montażu w zakładach Zastavy 10 tys.szt. Astry Classic - podaje Rzeczpospolita.
Ekspansji Toyoty pomaga rekordowo tani jen i dolar. Wiadomo, że sa to waluty rynków, na których produkuje najwięcej. Problemem mogą się okazać zniszczenia w japońskich fabrykach po ostatnim trzęsieniu ziemi. Ucierpiały w nim również fabryki dostawców japońskiego koncernu i załamał się precyzyjny system dostaw komponentów.
Jak pisze Rzeczpospolita, dla GM, szczególne znaczenie będzie mieć uruchomienie produkcji Chevroletów w FSO w Warszawie. Razem z już działającym zakładem w Gliwicach, Żerań, za dwa lata będzie produkować około 350 tysięcy samochodów rocznie. W 2007 r. General Motors Manufacturing Poland ma wyprodukować ponad 180 tysięcy aut.
Również Toyota, aby umocnić swoją europejską pozycję, korzysta z polskich pracowników. W uruchomionych niedawno zakładach w Jelczu produkuje 180 tys. nowoczesnych silników Diesla. W wytwórni w Wałbrzychu powstaje co roku 600 tysięcy skrzyń biegów i 330 tysięcy małych silników benzynowych.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: GM wraca na tron światowego lidera sprzedaży