Godny koniec Vipera

Godny koniec Vipera
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

By godnie uczcić ostatni rok produkcji Dodge'a Vipera SRT10, amerykańska firma zaplanowała wprowadzenie kilku zmian w aucie jak również wypuszczenie kilku limitowanych edycji modelu. Rok 2010 będzie więc najbardziej "jadowitym" od czasu wypuszczenia na "wolność" żywej legendy i ikony amerykańskich aut sportowych w 1992 r.

Pod maską Dodge'a Vipera SRT10 Roadster i Coupe będzie nadal pracować silnik 8.4 V10 (600 KM i 760 Nm). Dane dotyczące osiągów auta przypominają o tym z jak rasowym pojazdem mamy do czynienia: sprint do "setki" poniżej 4 sekund, prędkość maksymalna - 325 km/h, 11 sekund na rozpędzenie się do 160 km/h i wyhamowanie do zera.

Podobnie jak dotychczas w ofercie będzie wersja otwarta Roadster i zamknięte Coupe z wyczynową wersją ACR (American Club Racer). Planowana liczba egzemplarzy Vipera na 2010 r., to ok. 500 szt.

Z modyfikacji czysto mechanicznych przewidziano skrócenie przełożenia piątego biegu (z 0,74 na 0,80), dzięki czemu uzyskano lepsze przyspieszenie przy wyższych prędkościach. Efektem ubocznym tych zmian jest skrócenie o 14 sekund czasu potrzebnego na przyspieszenie od 0 do 321 km/h.

Napęd trafia na tylne koła poprzez nową skrzynię ZF Sachs z dwutarczowym sprzęgłem, w której sześć biegów zmienia się ręcznie. W wytracaniu prędkości samochód wspomaga wydajny układ hamulcowy Brembo wyposażony w 14-calowe tarcze hamulcowe, który potrafi zatrzymać rozpędzonego do 96 km/h Vipera na dystansie ok. 30,5 m.

Zmiany nie ominą Vipera SRT10 Coupe ACR. Zastosowanie krótszego drążka zmiany biegów i skrócenie piątego przełożenia, ma zapewnić łatwiejsze i krótsze zmiany biegów. Charakterystyczne tylne skrzydło przeprojektowano, aby poprawić aerodynamikę i zwiększyć siłę docisku tylnej osi

Nad prawidłowym zachowaniem się tej wersji czuwa niezależne zawieszenie czterech kół z amortyzatorami firmy KW o dwustopniowej regulacji tłumienia. Z kolei zastosowany w aucie pakiet aerodynamiczny w skład, którego wchodzą wykonane z włókna węglowego przedni spoiler i tylne skrzydło z siedmiostopniową regulacją, zapewnia maksymalną siłę docisku o wartości prawie 454 kg przy prędkości 240 km/h.

By godnie uczcić zakończenie produkcji jednego z najlepszych aut sportowych Ameryki, Dodge planuje wypuszczenie kilku limitowanych edycji auta, różniących sie przede wszystkim wyglądem zewnętrznym.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Godny koniec Vipera

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!