Golf VI - nowa orientacja silnikowa

Golf VI - nowa orientacja silnikowa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W szykowanym do premiery rynkowej Golfie VI generacji Volkswagen wprowadza kilka znaczących modyfikacji, z których najbardziej znaczące dotyczą najprawdopodobniej oferty silników

Po raz pierwszy w Golfie zamontowano ciche silniki Diesla Common Rail. Dotąd VW słynął z wysokoprężnych jednostek z pompowtryskiwaczami. W przypadku nowych konstrukcji, dwa stabilizujące wałki kładą kres nieprzyjemnym wibracjom w silniku. Zastosowane zostaną jednostki o mocach od 90 do 170 KM. Początkowo dostępne będą silniki 2.0 TDI (110 i 140 KM). Każdy z nich będzie posiadał filtr cząstek stałych (DPF).

Nowe jednostki TDI mają być bardzo oszczędne, wersja 110 KM będzie zużywać 4.5 l paliwa na 100 km (redukcja spalania o 0,6 l). Wersja 140 KM ma pobierać 4.9 l/100km.

Podczas premiery Golfa dostępne będą cztery wersje silników benzynowych: 80 KM, 102 KM, 122 KM i 160 KM. Zaczynając od wersji 122 KM, silniki TSI będą pojedynczo bądź podwójnie doładowane. Jednostki maja być oszczędniejsze niż w poprzednich generacjach Golfa. Wersja 80 KM ma zużywać 6.4 l benzyny na 100 km (o 0,5 l mniej niż w przypadku poprzednika). Pozostałe silniki podobnie: jednostka 1.4 TSI 122 KM powinna zużywać ok. 6,2 l/100 km. I nawet najmocniejsza (140 KM) wersja silnika 1.4 TSI ma spalać tylko 6,3 l na 100 km.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Golf VI - nowa orientacja silnikowa

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!