XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Goodyear gotowa na etykietowanie

Goodyear gotowa na etykietowanie
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Firma Goodyear poinformowała o zakończeniu testów ponad 1200 opon do samochodów osobowych. Badania objęły około 70 typów opon, tak aby Goodyear mógł z wyprzedzeniem spełnić wymóg unijnego etykietowania opon, wchodzący w życie 1 listopada 2012 r.

Ocena opon zajęła blisko rok. Testy prowadzono w Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu - głównej placówce badawczo-rozwojowej firmy w Europie. Goodyear rozpoczął testy wszystkich oferowanych opon, aby spełnić wymogi nowej europejskiej regulacji w sprawie etykietowania. Przepisy wymagają od wszystkich producentów przeprowadzenia wewnętrznych testów opon pod kątem ich osiągów co do 3 parametrów pokazywanych na etykiecie. Badania są prowadzone w oparciu o metody szczegółowo zdefiniowane przez UE.

Testy zakończono przed czasem - ok. miesiąca przed rozpoczęciem okresu, w którym oznaczenie opon jest dobrowolne i osiem miesięcy przed obowiązkowym wprowadzeniem oznaczeń. Od 30 maja 2012 r. dopuszczalne będzie dobrowolne etykietowanie wszystkich opon sprzedawanych na terytorium Unii Europejskiej, zaś od 1 listopada 2012 r. ich oznaczanie etykietą stanie się obowiązkowe. Etykiety będą wprowadzone po to, aby dostarczać konsumentom więcej informacji o oponie, którą kupują i jej wpływie na pojazd. Pomogą w tym informacje o przyczepności ogumienia na mokrej nawierzchni, efektywności paliwowej (związanej z oporami toczenia opony) oraz poziomie emitowanego hałasu.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Goodyear gotowa na etykietowanie

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!