W pierwszej połowie 2013 r. Grupa Michelin odnotowała sprzedaż na poziomie 10,16 mld euro (rok temu 10,7 mld euro), co jest zgodne z założeniami firmy na bieżący rok. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,15 mld euro (1,32 mld euro rok temu).
W krajach rozwiniętych otoczenie rynkowe powinno się poprawiać w stosunku do słabej sprzedaży zanotowanej w ub.roku, z kolei na rynkach rozwijających się spodziewana jest kontynuacja ekspansji. Michelin oczekuje niewielkiego wzrostu wolumenów w drugiej połowie roku. Biorąc pod uwagę gamę oferowanych produktów i globalną obecność, Michelin podtrzymuje cel utrzymania stabilnych wolumenów sprzedaży w całym 2013 r.
W drugiej połowie roku spadek cen surowców powinien pozwolić Grupie Michelin na zwiększenie zysku operacyjnego o 350 mln euro. Grupa kontynuuje swój program inwestycyjny o wartości 2 mld euro, który ma zapewniać nowe moce produkcyjne na rynkach rozwijających się. Program ma również wspierać konkurencyjność na rozwiniętych rynkach i promować rozwój nowych technologii.
źródło: Michelin
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Grupa Michelin: sprzedaż za 10 mld euro