Polska Grupa Dealerów odnotowała w pierwszym kwartale br. wzrost udziału w sprzedaży aut na polskim rynku do 2,3%. Sprzedawcy PGD wydali 1903 nowe pojazdy. W ub. roku, sumaryczny udział Grupy w rynku wyniósł 2%. Tegoroczny wzrost jest spowodowany dochodzeniem uruchomionych w zeszłym roku stacji Grupy do docelowej wielkości sprzedaży.
Salon OMC Motors pozostał liderem sieci Forda, z udziałem w sprzedaży marki wynoszącym 7,4%. Palmą pierwszeństwa, w sprzedaży Suzuki podzieliły się Japan Motors Kraków-Jasnogórska oraz Japan Motors Warszawa, które sprzedały po 95 aut. Udział wszystkich pięciu salonów Japan Motors w sprzedaży Suzuki wyniósł 25%, a w sprzedaży Nissana 24,6%.
Plany Grupy PGD na rok 2007 zakładają wzrost sprzedaży o połowę i osiągnięcie 2,6% udziału w polskim rynku motoryzacyjnym.
- To założenie opieramy na dynamice naszych nowych dealerstw oraz na rosnącej atrakcyjności ofert Nissana i Suzuki – wyjaśnia Adam Pietkiewicz, Prezes Grupy PGD. Rynek znakomicie przyjął nowości – Suzuki SX4 oraz Nissana Qashqai, dobre oceny prasy zebrał Fiat Bravo, czekamy na Nissana Tiida i Forda Mondeo. Jednocześnie, wciąż rośnie popularność aut typu SUV oraz terenowych i z nimi także wiążemy optymistyczne prognozy – mówi Adam Pietkiewicz.
Do Grupy PGD należy obecnie 9 salonów samochodowych w pięciu miastach Polski (Bielsko-Biała, Chorzów, Katowice, Kraków i Warszawa), posiadających łącznie 16 autoryzacji dealerskich pięciu marek – Fiata, Forda, Mitsubishi, Nissana i Suzuki.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Grupa PGD ma się czym pochwalić