Grupa PSA Peugeot Citroen sprzedała w minionym roku 2,939 mln samochodów, czyli o 4,3% więcej niż w 2013 r. Jej największym rynkiem zbytu stały się Chiny, gdzie sprzedała 734 tys, samochodów, o niemal 32% więcej niż w roku poprzednim.
Europejski wzrost jest efektem między innymi ciepłego przyjęcia modelu Peugeot 308, wybranego samochodem roku 2014, który sprzedał się w ilości 56 900 szt., oraz wyników sprzedaży modelu Citroen C4 Cactus.
Sprzedaż Peugeota na Starym Kontynencie wzrosła o 6,2% do 952 000 szt. Citroen rozwijający sprzedaż w najbardziej rentownych kanałach wzrostu, osiągnął wzrost o 7,2%, a więc większy niż rynek. W efekcie sprzedał 689 000 samochodów i zwiększył swój udział w najważniejszych rynkach (we Francji, Wlk.Brytanii, Hiszpanii i Niemczech). Dynamika jest owocem ofensywy produktowej, zwłaszcza Nowego C4 Picasso (120 000 szt.) oraz trzech ubiegłorocznych debiutów rynkowych: Nowego Jumpera w kwietniu (31 000), Nowego C1 (41 000) i C4 Cactusa (42 000) w czerwcu.
Marka DS sprzedała 85 900 samochodów, głównie w najbardziej rentownych kanałach sprzedaży, sprzyjających długotrwałemu utrzymaniu wysokiej wartości rezydualnej modeli. Obecnie posiada 61 dedykowanych punktów sprzedaży (58 z nich to tzw. Salony DS, a reszta -DS STORE). Rok 2014 zwraca w modelach PSA to również mocna oferta nowych rozwiązań technologicznych, a zwłaszcza sześciu nowych silników oraz nowych świateł Xenon Full Led.
źródło: PSA
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Grupa PSA sprzedała 3 miliony aut