Dzięki silnemu wzrostowi sprzedaży na rynkach zagranicznych Grupa Renault sprzedała w III kw. br. 591 855 samochodów, zwiększając o 5,7% swój udział w światowym rynku, który odnotował zwyżkę w wysokości 4,6%.
Grupa Renault zwiększyła swój udział na 12. z 15. swoich największych rynków zbytu. W Europie, na rynku zniżkującym o 11,5%, sprzedaż Grupy spadła o 4%. Renault zajmuje tu II miejsce z udziałem 8,5 % w rynku samochodów osobowych i dostawczych. Firma umocniła pozycję lidera w segmencie aut dostawczych z udziałem 15,8%, co daje wzrost o 2,5%, mimo że rynek zwyżkował o 8%. Dynamicznie rozwija się również marka Dacia. Jej udział w rynku wzrósł o 0,2%, zwłaszcza dzięki sukcesowi Dustera, który zdobył nowe grupy klientów. W III kw. sprzedaż tego modelu przekroczyła 17 tys. szt.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Grupa Renault chce sprzedać w tym roku 2,5 mln aut