PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Grupa Renault mocna w SUV

Autor: wnp.pl (PIM)
06-02-2017 09:59
Grupa Renault mocna w SUV
Fot. mat. pras. Renault

Sprzedaż samochodów Renault w Polsce wzrosła w ubiegłym roku o jedną piątą, a Dacii niemal o jedną trzecią. Przewodzą modele SUV.

Obie marki Grupy Renault (Renault i Dacia) w 2016 roku zarejestrowały łącznie 51 478 samochodów, to jest o 10 041 samochodów więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,8 proc. udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 17 proc., sprzedaż Renault wzrosła o 21 proc., a Dacii o 29 proc., co pozwoliło na zwiększenie udziału w rynku o 0,7 proc. Renault i Dacia, z rekordową sprzedażą 3 modeli: Captur, Kadjar i Duster są też liderem w segmencie SUV.
- Rok 2016 był dla nas bardzo udanym rokiem. W Polsce był to już kolejny rekordowy rok dla naszych marek. Aktualnie dysponujemy najmłodszą flotą samochodów w Europie, nasze nowości modelowe spodobały się klientom w Europie i w Polsce. Był to rok bogaty w nowości Renault (Talisman, Megane, Clio, Megane GrandCoupe). Mam nadzieję, że w 2017 roku utrzymamy wzrost sprzedaży na podobnym poziomie, a nowe modele, które będą teraz wprowadzane, pomogą nam w tym – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Terytorium East. 

W roku 2016 zarejestrowano 23 627 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie Renault pozostaje model Clio, który znalazł 7 020 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 4 593 sztuk (hatchback + grandtour). Trzecią pozycję zajmuje Captur z liczbą 3 452 sprzedanych egzemplarzy. 

Te trzy modele stanowią 63 proc. całkowitej sprzedaży modeli osobowych Renault. Również tegoroczne nowości sprzedawały się dobrze: Talisman zakończył rok z wynikiem 1 822 egzemplarzy.

Dacia zajęła dziewiąte miejsce na rynku. Sprzedaż aut tej marki wzrosła ogółem o 30 proc. Dacia Duster pozostaje liderem segmentu SUV na rynku polskim, będąc jednocześnie najbardziej popularnym autem marki – 8 308 sprzedanych aut. Ponad 1/3 sprzedanych Dusterów była wyposażona w napęd 4x4. Drugim najpopularniejszym modelem marki był model Sandero, który znalazł 3 474 nabywców. Wśród samochodów dostawczych najpopularniejszym modelem marki był Dokker Van, którego zarejestrowano 2 303 szt.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 734 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP