PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Holowanie bez "czynnika ludzkiego"

Autor: wnp.pl (AG)
28-12-2016 17:39
Holowanie bez "czynnika ludzkiego"
fot. Nissan

Nissan Motor Co., Ltd. wprowadza w swoich zakładach w Oppama zautomatyzowany system holowania pojazdów (Intelligent Vehicle Towing - IVT). W projekcie wykorzystano technologie mapowania i łączności w celu połączenia inteligentnego i w pełni elektrycznego samochodu z infrastrukturą.

W systemie IVT wykorzystano zmodyfikowanego Nissana LEAF, który autonomicznie holuje lawety z gotowymi pojazdami między wyznaczonymi punktami załadunku i rozładunku na terenie fabryki.
W przeciwieństwie do konwencjonalnych automatycznie sterowanych systemów transportu części, które często wymagają instalacji specjalnych szyn lub użycia znacznych ilości magnetycznej taśmy, nowy system nie potrzebuje specjalnej infrastruktury. Samochód holujący jest wyposażony w zestaw kamer i skanerów laserowych, które rozpoznają linie wyznaczające pasy ruchu, a także krawężniki i inne potencjalne przeszkody lub zagrożenia wokół pojazdu. Samochód porównuje te informacje z mapą, a następnie bez pomocy z zewnątrz oblicza własną lokalizację i wyznacza trasę do celu. Samochód holujący przemieszcza się z uwzględnieniem limitów prędkości obowiązujących na terenie fabryki i automatycznie zatrzymuje się w przypadku wykrycia przeszkody lub zagrożenia na swojej drodze. Po ustaleniu, że droga znów jest wolna, kontynuuje jazdę.

Trasę holowania można łatwo zmodyfikować, uwzględniając zmiany na linii produkcyjnej lub modyfikacje kierunku transportu pojazdów. Wszystkie samochody holujące bez kierowcy są podłączone do centralnego systemu sterowania, który monitoruje lokalizację, prędkość, stan naładowania akumulatora i stan pracy każdego pojazdu. Kiedy dwa samochody holujące bez kierowcy spotykają się na skrzyżowaniu, algorytm systemu decyduje, który z nich ma pierwszeństwo, a w sytuacji awaryjnej system może zdalnie zatrzymać oba pojazdy.

System logistyczny w zakładach w Oppama wymaga transportu gotowych pojazdów z końca linii produkcyjnej na fabryczne nabrzeże portowe, gdzie są one ładowane na statki. Dotychczas zajmował się tym zespół kierowców. Wprowadzenie systemu IVT umożliwi zwiększenie wydajności produkcji.
Od czasu próbnego uruchomienia systemu przed rokiem zrealizowano ponad 1 600 rund testowych. Zgromadzone dane wykorzystano do zapewnienia bezawaryjnego funkcjonowania systemu w obrębie zakładów. Opracowano zabezpieczenia oraz rozwiązania awaryjne na wypadek zagrożeń lub nietypowych sytuacji, które mogą zdarzyć się w czasie autonomicznej jazdy - takich jak niesprzyjająca pogoda czy słabe oświetlenie. Nissan będzie kontynuował testowanie systemu w zakładach w Oppama, badając możliwości jego wdrożenia także w innych fabrykach, zarówno w Japonii, jak i w innych krajach.

Nissan rozwija technologię autonomicznej jazdy od kilkudziesięciu lat. W sierpniu firma wprowadziła system ProPILOT, umożliwiający autonomiczną jazdę w obrębie jednego pasa autostrady. IVT jest przykładem kompleksowego podejścia Nissana do mobilności, obejmującego wykorzystanie technologii jazdy bez kierowcy nie tylko w transporcie indywidualnym.

źródło: Nissan
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


38 962 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 144 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP