Scania podpisała umowę o dostarczeniu 3 000 silników, zgodnych z normą emisji spalin Tier i4, które będą zamontowane w pojazdach przeciągających samoloty po płycie lotniska.
Samolotowe "pchacze" będą występować w dwóch wersjach: wąskiej - do obsługi samolotów Airbus A320 i szerokiej - dla Airbusów A380. Oba warianty będą napędzane silnikami Scania. Wąski TaxiBot Narrow Body ma dwie, 9-litrowe jednostki o mocy 294 kW każda. Szeroki - TaxiBot Wide Body - wykorzystuje dwa, 16-litrowe diesle V8 o mocy 566 kW każdy. Silniki są zgodne z normą Tier i4.
TDL wybrała silniki Scania ze względu na ich zwartą, modułową konstrukcję, która pozwala je łatwo przystosować do przyszłych norm emisji spalin.
Holowniki TaxiBot będą używane do przeciągania samolotów pomiędzy stanowiskami odprawy podróżnych, a pasem startowym. Dzięki temu silniki samolotowe będę uruchamiane dopiero na kilka minut przed startem. Pozwoli to ograniczyć hałas, emisję spalin oraz zużycie paliwa.
Projekt TaxiBot zrodził się jako joint venture pomiędzy firmą IAI oraz Airbusem. Wg przewidywań, do roku 2022 fabryka TDL powinna otrzymać 1 500 zamówień na tego typu holowniki.
Próby holowników przeprowadzono w Niemczech, na Boeingach 747 należących do linii Lufthansa oraz na Airbusach we Francji. Obecnie TaxiBot Narrow Body przechodzi testy na lotnisku Chateauroux we Francji, gdzie holuje samoloty Airbus A320.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Holowniki lotniskowe z silnikami Scania