Honda i Waymo zbudują samochody autonomiczne dla logistyki

Honda i Waymo zbudują samochody autonomiczne dla logistyki
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Samochody autonomiczne dla branży logistycznej planują wspólnie opracować Waymo i Honda. Negocjacje w tej sprawie trwają od końca 2016 roku. Rozmowy właśnie dobiegają końca i należy spodziewać się pomyślnego zakończenia - donosi serwis The Verge.

Szef należącego do koncernu Alphabet Waymo, John Krafcik, wskazał, że owocem współpracy "nie będzie tradycyjny samochód". Jego komentarze sugerują, że Waymo jest technologicznie przygotowane na to, by wspólnie z firmą z sektora motoryzacyjnego skonstruować samodzielnie pojazd wyposażony w funkcję jazdy autonomicznej. Waymo we współpracy z Hondą nie zamierza skupiać się na przebudowie już istniejących modeli, tak jak to miało miejsce w przypadku pracy z Jaguarem czy Fiatem Chryslerem.

Krafcik wskazał, że nowy samochód może być mniejszy od typowej ciężarówki i najprawdopodobniej nie będzie wyposażony w kierownicę, może też nie mieć tradycyjnych pedałów hamulcowych. Rzecznik Hondy z kolei nie odniósł się szerzej do sprawy, a jedynie zaznaczył, że firmy "wspólnie badają możliwe pola działania".

Budowa całkowicie nowego samochodu we współpracy z dużym graczem rynku motoryzacyjnego stanowiłaby dla Waymo wejście na nowe obszary. Do tej pory firma współpracowała z markami motoryzacyjnymi raczej przy wyposażaniu już istniejących modeli aut w elementy technologii jazdy autonomicznej.

Waymo w dziedzinie autonomicznej logistyki nie jest nowicjuszem. Firma od dawna już pracowała nad swoją ofertą samojezdnych ciężarówek, a niedawno poinformowała, ze zaczną one obsługiwać dostawy dla centrów przetwarzania danych Google w Atlancie w USA. Samochody te nie będą jednak całkowicie autonomiczne.

Czytaj także: Auta w Europie znacznie podrożeją

Odnosząc się do kwestii bezpieczeństwa samochodów autonomicznych, które stały się ważnym elementem dyskusji o tej technologii po wypadku bezzałogowego Ubera z 18 marca, kiedy auto potrąciło pieszą ze skutkiem śmiertelnym, Krafcik powiedział, że "Waymo zawsze było skupione na tym, żeby technologię jazdy autonomicznej uczynić jak najbardziej bezpieczną".

Szef Waymo wielokrotnie zaznaczał też, że celem firmy jest wprowadzenie na rynek całej gamy pojazdów autonomicznych, które będą mogły wykonywać różne zadania transportowe.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE

W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!