Honda we współpracy z koncernem Alibaba zaproponuje usługi internetowe dla kierowców, których pojazdy łączą się z siecią internet. Koncern poinformował we wtorek, że pierwsze usługi, które powstaną we współpracy z Alibabą, będą dotyczyły płatności internetowych - podała agencja Kyodo.
Światowe koncerny motoryzacyjne w ramach prac badawczych coraz bardziej skupiają się na samochodach, których jednym z kluczowych elementów funkcjonowania jest dostęp do internetu. Dzięki niemu kierowcy takich pojazdów mogą korzystać ze współdzielonych informacji na temat ruchu drogowego (na przykład potencjalnych utrudnień czy warunków pogodowych), a w przyszłości podłączone samochody mają umożliwiać także korzystanie z bardziej zaawansowanych usług, jak rozrywka pokładowa, obsługa klienta w ramach usług serwisowych, czy wyżej wymienione płatności przez internet.
Dzięki decyzji, o której we wtorek poinformowała Honda, koncern ma nadzieję na przyciągnięcie większej liczby klientów w Chinach, które obecnie są największym rynkiem motoryzacyjnym na świecie.
Umowa z Alibabą to jednak niejedyne przedsięwzięcie japońskiej marki. W listopadzie Honda poinformowała o współpracy z grupą SoftBank, w ramach której planuje rozwój usług informacyjnych dla podłączonych samochodów. Wspólne działania Hondy i SoftBanku - według obu firm - mają wesprzeć technologie towarzyszące samochodom korzystającym z internetu głównie poprzez wykorzystanie nowej generacji mobilnego przesyłu danych i komunikacji 5G.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Honda wspólnie z Alibabą opracuje usługi internetowe dla samochodów