Huta Stalowa Wola (HSW) została właścicielem fabryki ciężarówek wojskowych Jelcz-Komponenty. Umowę w tej sprawie podpisano w czwartek w Jelczu-Laskowicach (Dolnośląskie), a wartość kontraktu to ponad 16 mln zł.
Jak powiedział podczas konferencji prasowej prezes HSW Krzysztof Trofiniak, nowy właściciel planuje dokapitalizować jelczańską spółkę, "w takiej wysokości, by miała ona środki na dalszy rozwój". "Pierwsza tura dokapitalizowania nastąpi w drugiej połowie tego roku, kolejna w pierwszej połowie 2013 r. Jej wysokość to kwota bliska 30 proc. ceny, jaką zapłaciliśmy. Dopóki nie mam (...) zgody właścicieli, czyli Skarbu Państwa i ARP nie chciałbym jej upubliczniać" - mówił prezes.
Dodał, że Jelcz-Komponenty zachowa swoje logo. Stwierdził też, że nie ma planów zmian w kierownictwie firmy. Podkreślił, że ma zaufanie do jej kadry kierowniczej i załogi.
Zakłady samochodowe Jelcz SA postawiono w stan upadłości likwidacyjnej w styczniu 2008 r., na wniosek zarządu spółki, z powodu zadłużenia wynoszącego około 100 mln zł. Sprzedaż majątku firmy - w celu spłacenia jego wierzycieli - prowadzona jest od 2009 r.
Firma Jelcz-Komponenty jest dostawcą wojskowych samochodów ciężarowych. Firmę Jelcz-Komponenty utworzono w 2001 r. w ramach restrukturyzacji Jelcz SA, jako spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.
Huta Stalowa Wola to producent systemów uzbrojenia m.in. na podwoziach samochodowych. Główni akcjonariusze spółki to Agencja Rozwoju Przemysłu i Ministerstwo Skarbu Państwa. W styczniu 2012 r. sprzedana została część HSW, która zajmuje się produkcją cywilną, czyli wytwarzaniem maszyn budowlanych. Nabywcą była chińska firma - za pośrednictwem swojej polskiej spółki - Liugong Machinery Poland.