NGK Spark Plug Europe, znany producent świec zapłonowych i sond lambda wprowadził na rynek wtórny świecę zapłonową, dostępną dotychczas jedynie na oryginalnym wyposażeniu (PFR7W-T). Jest to tzw. świeca hybrydowa.
Technologia hybrydowa została opracowana właśnie przez firmę NGK, aby sprostać rosnącym wymaganiom Audi wobec silników FSI. Cechą charakterystyczną takiej świecy jest połączenie właściwości świecy zapłonowej wykonanej z metali szlachetnych z tzw. techniką półślizgową. Cienka platynowa elektroda środkowa (o średnicy zaledwie 0,6 mm) zmniejsza zapotrzebowanie na napięcie zapłonowe i zapewnia optymalny zapłon mieszanki paliwowej. Z kolei dzięki trwałości platyny odstęp między elektrodami pozostaje niezmieniona przez cały okres użytkowania świecy.
Hybrydowa świeca zapłonowa z platynową elektrodą spełnia wysokie wymagania silników FSI - dysponuje dwoma dodatkowymi elektrodami masy, umieszczonymi w bezpośredniej bliskości izolatora. Jeżeli duża elektroda masowa pokryje się nagarem, to przeskok iskry następuje po tych małych elektrodach aż do momentu samooczyszczenia dużej elektrody.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydowa świeca od NGK