Volkswagen wystartował w nowy rok dwoma premierami, w których główną rolę odgrywają nowa stylistyka i innowacyjna technologia. Przykładem mają być nowa Jetta Hybrid i studyjny E-Bugster. Samochody prezentowane są podczas salonu samochodowego w Detroit.
W układzie napędowym Jetty pracuje czterocylindrowy silnik 1.4 TSI (150 KM), 7-biegowa przekładnia DSG i silnik elektryczny (20 kW). Auto może przejechać odległość 2 km z prędkością 70 km/h, wykorzystując tylko napęd elektryczny i nie emitując w ogóle szkodliwych substancji. To drugi Volkswagen - pierwszy był Touareg w 2010 r. - pod którego maską kryje się moduł napędowy złożony z jednostki benzynowej i elektrycznej.
Z wąskimi szybami, niskim dachem i 20-calowymi obręczami kół E-Bugster z każdej strony zdradza solidną dynamikę. Dwuosobowy speedster jest napędzany akumulatorem litowo-jonowym. Silnik elektryczny, ważący 80 kg i rozwijający moc 85 kW, pozwala na przejechanie minimum 180 km nie emitując substancji szkodliwych. E-Bugster posiada system odzyskiwania energii hamowania. Gdy kierowca zdejmie nogę z pedału gazu lub wciśnie hamulec, energia kinetyczna zamieniana jest na energię elektryczną i magazynowana w akumulatorze, co zwiększa dystans, jaki może przejechać studyjne auto.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydowe i elektryczne pomysły Volkswagena