28 przegubowych autobusów hybrydowych wyprodukowanych przez Volvo Buses wozi już pasażerów po Budapeszcie. Jest to do tej pory największe zamówienie na przegubową hybrydę Volvo 7900. Klientem jest węgierski operator autobusowy T&J Busz.
- Sprzedaliśmy ponad 1 900 autobusów hybrydowych do miast w 21 krajach, lecz to jest do tej pory największe pojedyncze zamówienie jeśli chodzi o przegubowe autobusy hybrydowe, mówi Arpad Szucs, Country Manager w Volvo Buses na Węgrzech.
W ramach dostawy 28 autobusów, Volvo Buses zapewni także operatorowi T&J Busz usługi serwisowe i konserwacyjne, obejmujące również akumulatory, dla wszystkich autobusów, za stałą miesięczną opłatę.
Sprzedaż została dokonana we współpracy z węgierską spółką Rába Automotive, która również dostarczyła siedzenia do 28 autobusów hybrydowych.
Przegubowa hybryda Volvo 7900 to niskopodłogowy trójosiowy autobus przegubowy i długości 18 m. Mieści 126 pasażerów. Do napędu służy silnik wyoskoprężny Volvo D5 Euro 6 (240 KM, 900 Nm) oraz jednostka elektryczna Volvo I-SAM. Układ hybrydowy równolegle (maks.150 kW ). Silnik elektryczny oraz diesel mogą być wykorzystywane razem lub oddzielnie. Na przystankach autobus jest zasilany przez bezemisyjny motor elektryczny. Energia wytwarzana w trakcie hamowania silnikiem jest przechowywana w akumulatorach i wykorzystywana do zasilania silnika elektrycznego.
źródło: Volvo Buses
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hybrydowe Volvo z Wrocławia dla Budapesztu