Spółka Toyota Motor Poland powiadomiła, że niektóre egzemplarze modelu Lexus RX400h, wyprodukowanego w Japonii mogą stwarzać problemy użytkownikom.
Rzecz idzie o pojazdy wyprodukowane w okresie 24 września 2004 r. - 4 kwietnia 2006 r. oraz 4 kwietnia 2006 r. - 2 lutego 2008 r. Toyota poinformowała, że problem może dotyczyć układu sterowania mocą (IPM) w zespole falownika, będącego częścią hybrydowego zespołu napędowego, zbudowane są z tranzystorów bipolarnych z izolowaną bramką (IGBT). Jak wynika z informacji przekazanej Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów, w niektórych egzemplarzach modelu Lexus RX400h, w związku ze zmianami charakterystyk obwodów zabudowanych równolegle do tranzystorów, w punktach lutowania tranzystorów IGBT może nastąpić przekroczenie dopuszczalnej temperatury. W rezultacie może dojść do uszkodzenia tych połączeń sygnalizowanego włączeniem się lampek ostrzegawczych na desce rozdzielczej pojazdu.
W większości przypadków układ napędowy przejdzie w tryb sterowania awaryjnego, umożliwiającego kontynuowanie jazdy na krótkim odcinku. W nielicznych przypadkach może dojść do przepalenia głównego bezpiecznika zasilania, co spowoduje wyłączenie układu napędowego podczas jazdy i zwiększenie ryzyka wypadku.
Kampanią objętych jest 230 samochodów Lexus RX400h, których właściciele są zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi.
źródło: UOKiK
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
FORUM TYMCZASOWO NIEDOSTĘPNE
W związku z ciszą wyborczą dodawanie komentarzy zostało tymczasowo zablokowane.