Wg danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, Hyundai utrzymał w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku udział w rynku wynoszący 3,5%, co oznacza wzrost w stosunku do 3,3% w analogicznym okresie roku ubiegłego. W maju zarejestrowano 36 468 aut Hyundaia, co oznacza wzrost o 0,4% w porównaniu z ub. rokiem, gdy cały rynek odnotował spadek sprzedaży o 5,9%.
- Sytuacja na europejskim rynku motoryzacyjnym jest coraz silniej związana z polityką fiskalną. W związku ze stawkami podatkowymi, uzależnionymi od poziomu emisji spalin, nabywcy poszukują samochodów o mniejszym zużyciu paliwa. Dzięki temu, firmy takie jak Hyundai sprzedają więcej pojazdów, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży naszych modeli i20, i30 oraz i40, mówi Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. I dalej: - Konsumenci nabierają coraz większej pewności siebie, jednak utrzymywanie się niestabilnej sytuacji ekonomicznej powoduje, że zakupy samochodów są odkładane na przyszłość. Przewidujemy, że począwszy od czwartego kwartału roku bieżącego na europejskim rynku samochodowym rozpocznie się powolny, organiczny wzrost sprzedaży, dodaje Rushforth.
Dane publikowane przez firmę analityczną IHS Global Insight potwierdzają stabilny wzrost sprzedaży Hyundaia w kluczowych europejskich segmentach. W pierwszych czterech miesiącach br. udział nowego i20 w segmencie B zwiększył się z 2,2% do 2,7%, natomiast w silnie konkurencyjnym segmencie C1 model i30 nowej generacji odnotował wzrost udziału z 4,5% do 4,8% Firma osiągnęła też sukces w segmencie D1, gdzie udział modelu i40 wzrósł z 4% do 6,2%.
źródło: Hyundai
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Hyundai utrzymuje udziały dzięki popytowi na auta o mniejszym zużyciu paliwa