XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Hyundai utrzymuje udziały dzięki popytowi na auta o mniejszym zużyciu paliwa

Hyundai utrzymuje udziały dzięki popytowi na auta o mniejszym zużyciu paliwa
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wg danych opublikowanych przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Pojazdów ACEA, Hyundai utrzymał w ciągu pierwszych pięciu miesięcy roku udział w rynku wynoszący 3,5%, co oznacza wzrost w stosunku do 3,3% w analogicznym okresie roku ubiegłego. W maju zarejestrowano 36 468 aut Hyundaia, co oznacza wzrost o 0,4% w porównaniu z ub. rokiem, gdy cały rynek odnotował spadek sprzedaży o 5,9%.

- Sytuacja na europejskim rynku motoryzacyjnym jest coraz silniej związana z polityką fiskalną. W związku ze stawkami podatkowymi, uzależnionymi od poziomu emisji spalin, nabywcy poszukują samochodów o mniejszym zużyciu paliwa. Dzięki temu, firmy takie jak Hyundai sprzedają więcej pojazdów, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży naszych modeli i20, i30 oraz i40, mówi Allan Rushforth, wiceprezes i dyrektor operacyjny Hyundai Motor Europe. I dalej: - Konsumenci nabierają coraz większej pewności siebie, jednak utrzymywanie się niestabilnej sytuacji ekonomicznej powoduje, że zakupy samochodów są odkładane na przyszłość. Przewidujemy, że począwszy od czwartego kwartału roku bieżącego na europejskim rynku samochodowym rozpocznie się powolny, organiczny wzrost sprzedaży, dodaje Rushforth.

Dane publikowane przez firmę analityczną IHS Global Insight potwierdzają stabilny wzrost sprzedaży Hyundaia w kluczowych europejskich segmentach. W pierwszych czterech miesiącach br. udział nowego i20 w segmencie B zwiększył się z 2,2% do 2,7%, natomiast w silnie konkurencyjnym segmencie C1 model i30 nowej generacji odnotował wzrost udziału z 4,5% do 4,8% Firma osiągnęła też sukces w segmencie D1, gdzie udział modelu i40 wzrósł z 4% do 6,2%.

źródło: Hyundai
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Hyundai utrzymuje udziały dzięki popytowi na auta o mniejszym zużyciu paliwa

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!