Inżynierowie Opla obiecują w tym przypadku emisję CO2 rzędu 136 g/km i zużycie paliwa ok. 5,2 l/100 km. Insignia ecoFLEX wykorzystuje Diesla 2.0 (160 KM i 380 Nm przy zastosowaniu funkcji overboost).
Projektanci udoskonalili model ecoFLEX poprzez dodanie poszycia pod zbiornikiem paliwa i obniżenie nadwozia o 10 mm, co spowodowało obniżenie wartości CD do 0,26 i uczyniło model jednym z najbardziej aerodynamicznych sedanów na świecie. Pozostałe udoskonalenia obejmują elastyczny przedni spoiler i zmniejszenie liczby górnych wlotów chłodzenia. Ponadto, dokonano optymalizacji przełożenia przekładni głównej, 6.biegowej manualnej skrzyni biegów. Zastosowano również zaprojektowane na zamówienie opony Michelin Primacy HP.
W modelu zastosowano proces spalania "CleanTech" zaprojektowany z myślą o silnikach wysokoprężnych dla możliwie najniższego poziomu emisji spalin i poprawy akustyki wnętrza dzięki kontroli spalania z wykorzystaniem elektronicznego układu zamkniętego, na bieżąco dostosowującego poziom wtrysku paliwa do poziomu spalania. Najniższe zużycie paliwa osiągane jest przy przestrzeganiu zaleceń dotyczących przełożeń, oznaczonych symbolem strzałki na desce rozdzielczej.