Wpisując się w trend coraz wyższego stopnia automatyzacji samochodów, producenci oraz dostawcy będą nadal inwestować w innowacyjne rozwiązania układów kierowniczych, zarówno dla pojazdów z manualną, jak i automatyczną skrzynią biegów. Uwagę coraz częściej skupia się na tym, by "nauczyć" pojazd poruszania się w taki sposób, jakby kierował nim człowiek, tak aby w efekcie końcowym samochody potrafiły dobierać właściwy tor jazdy w typowy dla ludzi sposób.
Wg nowej analizy Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, pt. "Strategiczna analiza kluczowych obszarów rozwoju technologii układów kierowniczych", innowacyjne elektryczne układy kierownicze typu steer-by-wire (rozwiązanie oparte na elektronice, gdzie mechaniczne połączenie pomiędzy kierownicą a kołami pojazdu wykorzystywane jest jedynie w sytuacjach awaryjnych) będą w najbliższej przyszłości stosowane w coraz większej liczbie pojazdów segmentu premium. Ich sukces zależy jednak w dużej mierze od tego, w jaki sposób producenci rozwiążą problem potencjalnej utraty kontroli nad mechanicznymi elementami układu kierowniczego. Elektrycznie wspomagane układy kierownicze (EPS) trafią natomiast do pojazdów segmentu SUV, aut wielofunkcyjnych (MPV) oraz do tradycyjnych pikapów.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Innowacje w układach kierowniczych a rozwój automatycznych pojazdów