PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Insignia na start

Autor: wnp.pl (AG)
25-11-2016 08:04
Insignia na start
fot. Opel

Opel publikuje coraz więcej danych na temat nowej generacji modelu Insignia. Przekazując kolejne, informuje, że nowość rynkowa charakteryzuje się masą niższą o 175 kg w porównaniu z dotychczasową generacją, co powinno korzystnie wpływać na parametry trakcyjne.

Odnowiony sedan Opla jest o 29 mm niższy od poprzednika, ma rozstaw kół poszerzony o 11 mm, znacznie skrócone zwisy i rozstaw osi wydłużony o 92 mm, co ma dodatkowo poprawiać stabilność kierunkową w trakcie jazdy z dużą prędkością. Udoskonalone zawieszenie FlexRide dostosowuje charakterystykę pracy amortyzatorów, układu kierowniczego i napędu automatycznie bądź zgodnie z ustawionym przez kierowcę trybem "Standard", "Sport" lub "Tour". Testy samochodu idbywawały się ostatnio na legendarnej Północnej Pętli (Nordschleife) toru Nürburgring. Kombinacja różnych rodzajów nawierzchni i prostych, na przemian z zakrętami, decyduje o wyjątkowo wysokim poziomie trudności toru. Każdy nowy Opel przechodzi końcowe testy właśnie tam.
Zespół pracujący pod kierunkiem Andreasa Zipsera, głównego inżyniera ds. modelu Insignia, zabrał na jazdy próbne na torze Nürburgring prototypy oklejone folią maskującą: - Wsiadając do samochodu, łatwo zauważyć, że Insignię zaprojektowano od podstaw. Insignia jest o wiele zwrotniejsza, nawet z tym samym silnikiem, mówi Zipser.
fot. Opel
fot. Opel

Główny inżynier sprawdzał m.in. działanie nowego układu kierowniczego, którego charakterystyka zmienia się wraz z prędkością jazdy. Kierowca siedzi o 3 cm niżej niż w poprzednim modelu.
Do jazdy po torze najlepiej było przełączyć zawieszenie FlexRide na tryb "Sport" aby usztywnić amortyzatory, działanie układu kierowniczego i uzyskać bardziej bezpośrednie reakcje silnika na otwarcie przepustnicy. Dodatkowo w tym trybie elektroniczny program stabilizacji zapobiegający poślizgom interweniuje nieco później, dając prowadzącemu więcej swobody. Automatyczna skrzynia biegów w trybie "Sport" czeka ze zmianą przełożenia do wyższych obrotów.

Inne ustawienia:
- tryb "Standard" pozostawia podejmowanie decyzji automatycznemu układowi sterowania wykorzystującemu dane z czujników rozmieszczonych w pojeździe;
- tryb "Tour": najbardziej komfortowe ustawienie zawieszenia połączone z pracą napędu zapewniającą najniższe zużycie paliwa. Ten tryb ma sprawdzać się na dalekich trasach pokonywanych bez zbędnego pośpiechu;
- tryb "Sport" ogranicza nurkowanie przodu przy hamowaniu i znacznie zmniejsza przechyły nadwozia w zakrętach przejeżdżanych z dużą prędkością, a także ma zapewniać bardziej bezpośrednie wyczucie drogi.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


42 942 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

778 594 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP