Rada Transportu Komisji Europejskiej przyjęła ogólne podejście w sprawie nowych przepisów dotyczących okresowych kontroli pojazdów i badania ich przydatności do ruchu drogowego.
W porównaniu z obecnymi przepisami, projekt dyrektywy wprowadza nowe wymogi mające na celu zapewnienie wysokich standardów badań. Te wymagania dotyczą w szczególności sprawdzania sprzętu, umiejętności i szkolenia personelu stacji badań i kontroli oraz ośrodków testujących.
Uaktualniono również załączniki dotyczące badań technicznych. Ponadto kontrole zostaną rozszerzone szybkie ciągniki rolnicze, przekraczające prędkością ponad 40 km/h.
Zakłada się, że podczas badań łatwiejsze będą do wykrycia manipulacje licznikiem przebiegu pojazdów, dzięki dostępowi do odczytu z poprzedniego badania. Świadectwa przydatności do ruchu drogowego wydane w jednym kraju UE mają być wzajemnie uznawane w innym, gdy pojazd jest w nim rejestrowany ponownie.
Nowe przepisy wzmacniają ogólnie współpracę administracyjną między państwami stwarzają możliwość utworzenia platformy elektronicznych danych o badanych pojazdach.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Interoperacyjność badań technicznych pojazdów