To już trzecia generacja pojazdów Hyundai napędzana silnikiem elektrycznym zasilanym ogniwami wodorowymi. Projekt pojazdów FCEV zapoczątkował model Santa Fe z 2000 r., a jego następcą był model Tuscon FCEV z 2004 r. Model ix35 FCEV, wejdzie niebawem do komercyjnego użytku.
ix35 podczas testów "Zero Rally 2012" ukończył 314 kilometrową trasę i dojechał do mety na czwartej pozycji w swojej klasie, pokonując wiele masowo produkowanych pojazdów elektrycznych, hybrydowych oraz napędzanych bio-paliwami.
136 KM zapewnia maksymalną prędkość 160 km/h oraz pozwala na rozruch w temperaturach sięgających -25 st.C. Energia magazynowana jest w w 24 kW litowo-polimerowej baterii opracowanej przy współpracy z LG.
Tworząc nowego Hyundaia ix35 FCEV firma wykorzystała doświadczenie, jakie zdobyła tworząc poprzednie modele. Zaowocowało to wzrostem zasięgu pojazdu o 55% do 588 km. Wydajność została poprawiona o 15% a koszty produkcji obniżono o 80%, podają szefowie Hyundaia.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: ix35 FCEV - trzeci Hyundai na wodór