Po herbacie Tetley i koncernie stalowym Corus kolejne brytyjskie niegdyś marki - Jaguar i Land Rower - staną się niebawem własnością indyjskiego koncernu Tata Group.
Nie wiadomo, ile Tata Group, której interesy rozciągają się od oprogramowania po hutnictwo, zapłaci za obie marki. W 2007 r, Merrill Lynch szacował ich wartość na 1,3 - 1,5 mld USD. I tyle wg nieoficjalnych informacji Hindusi są gotowi za nie zapłacić. To niewiele w porównaniu z kwotami, jakie Ford musiał wyłożyć na przejęcie obu spółek - za Jaguara w 1989 r. zapłacono 2,5 mld USD, a za Land Rovera w 2000 r. - 2,75 mld USD.
Rozstanie z luksusowymi markami będzie jednym z ostatnich elementów restrukturyzacji amerykańskiego koncernu, pisze Dziennik. Władze Forda, który 2006 r. zakończył z wynikiem blisko 12,7 mld USD na minusie, uznały, że należy skupić się na głównych obszarach działalności i porzucić plany budowy luksusowego ramienia koncernu - Premier Automotive Group (PAG). W jego skład do niedawna wchodziły Aston Martin, Jaguar, Land Rover i Volvo, Pierwsza z marek została sprzedana w ubiegłym roku za 931 mln USD. Po pozbyciu się dwóch kolejnych PAG skurczy się do szwedzkiej spółki.