PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak hartowała się.... Astra

Autor: wnp.pl (AG)
26-01-2016 09:44
Jak hartowała się.... Astra
fot. Opel
fot. Opel fot. Opel fot. Opel

Międzynarodowe Centrum Rozwoju Technicznego (ITDC) firmy Opel odtwarza warunki panujące na Saharze. W środku zimy w Ruesselsheim słupek rtęci sięga 60 st. Celsjusza. Nowa Astra Sports Tourer musi sprostać takim warunkom. Samochód kołysze się w upale na stanowisku testowym, a w pomieszczeniu o powierzchni 60 m2 panuje hałas systemu wentylacji.

Innego dnia w tym samym miejscu sceneria może być całkiem odmienna: wszystko tonie w bieli, a Opla Astrę Sports Tourer pokrywa cienka warstwa lodu. Przez całkowicie zaszronione okna nie da się zajrzeć do przestronnego wnętrza kompaktowego kombi. W pomieszczeniu jest -40 st.C, więc można tam wejść tylko w ciepłej zimowej odzieży. - Chcemy sprawdzić, jak materiały Astry Sports Tourer reagują na ekstremalne warunki. Obserwujemy też, jak zmienia się wygląd samochodu i jak wysoka lub niska temperatura może wpływać na przykład na szerokość szczelin między poszczególnymi elementami, wyjaśnia Otto Hemmelmann, główny inżynier ds. metod testowania. Wraz z interdyscyplinarnym zespołem złożonym ze specjalistów z różnych dziedzin odpowiada on za przebieg testów w upalnym i mroźnym otoczeniu.

Test zimna i gorąca - tzw. test cyklu termicznego - jest obowiązkową częścią programu prac nad nowym modelem Opla, podobnie jak testy w laboratorium akustycznym i elektronicznym. Próby są przeprowadzane na standardowej wersji Astry Sports Tourer. Dzięki temu wiadomo, że testom poddawane są te same materiały, z których będą wykonane pojazdy na rynek. W czasie dwutygodniowej serii testów temperatury zmieniają się codziennie. - Uszczelnienia, połączenia klejone, części z tworzyw sztucznych, gumy i innych materiałów... to wszystko musi działać prawidłowo, a ciągłe kurczenie się i rozciąganie nie może pozostawiać żadnych śladów, wyjaśnia główny inżynier.

W komorze klimatycznej można zasymulować wystawienie pojazdu na bezpośrednie działanie promieni słonecznych. - Latem wnętrze Astry Sports Tourer zaparkowanej na zewnątrz może rozgrzewać się do 90 stopni, mówi Hemmelmann.

Symulując działanie słońca, zespół testuje tolerancję obciążenia termicznego materiałów we wnętrzu pojazdu. - Sprawdzamy też, jak długo musi pracować klimatyzacja, aby temperatura w kabinie znów stała się znośna.

Koła Astry Sports Tourer są ustawione na czterech platformach, które poruszają się w górę i w dół. W ten sposób bada się, czy ekstremalne warunki nie obniżają komfortu jazdy oraz czy materiały wykończenia wnętrza poddawane dużym naprężeniom i obciążeniom nie wydają irytujących dźwięków.

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!



SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


60 833 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 296 319 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 639 ofert w bazie

2 780 410 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP