Nowy Opel Movano to samochód użytkowy, występujący w szerokiej gamie wersji o różnych długościach nadwozia i wysokościach dachu. Można go też zamówić w formie platformy fabrycznie przygotowanej do zabudowy specjalistycznej. Trzy długości ramy, możliwości aranżacji kabiny oraz przestrzeni ładunkowej i zestaw silników i czynią z Movano bazę do wszelkiego rodzaju pojazdów dedykowanych dla służb ratowniczych i jednostek specjalistycznych.
Przykładowo dwa Ople Movano, zabudowane na pojazdy pożarnicze i doposażone w specjalistyczny sprzęt, trafiły niedawno do małopolskich jednostek Ochotniczej Straży Pożarnej. Egzemplarze te zostały wyposażone w aluminiowe kontenery o skręcanej konstrukcji szkieletowej, zamontowane na fabrycznie przygotowanych do zabudów podwoziach L3. Długość gotowych pojazdów sięga 627 cm. Kontenery są wykonane z anodowanego aluminium, płyty warstwowej i blachy kwasoodpornej, posiadają po pięć żaluzji aluminiowych ułatwiających dostęp do schowków ze sprzętem i wewnętrznej przestrzeni ładunkowej oświetlonej listwami LED. Przedział dla załogi jest klimatyzowany i wyposażony w niezależne ogrzewanie (układ miejsc 1+1+4). W kabinie znajduje się również elektroniczny wyświetlacz z sygnalizacją stanu wody w zbiorniku oraz wysuwane szuflady i półki. Dodatkowe wyposażenie to zestawy radiowe do komunikacji z centralą oraz piloty zdalnego sterowania oświetleniem. Auta napędzają turbodiesle 2.3 CDTI o mocy 150 KM, przenoszące napęd na tylną oś z możliwością blokady mostu.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jak Movano został strażakiem