Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jak nie automat to co?

Autor: wnp.pl (AG)
25-03-2016 16:17
Jak nie automat to co?
fot. Opel

Automatyczne skrzynie biegów dobierające właściwe przełożenie bez udziału kierowcy są komfortowe i łatwe w obsłudze. Niestety, dla wielu nabywców mniejszych samochodów często są także zbyt drogie. Różnica w cenie samochodu z manualną i automatyczną przekładnią może być znaczna. Rozwiązaniem może być przekładnia zautomatyzowana.

Zautomatyzowana przekładnia manualna, oparta na manualnej skrzyni biegów i wyposażona w zautomatyzowany system zmiany przełożeń, ma być przystępną cenowo i oszczędną alternatywą dla tradycyjnej automatycznej skrzyni biegów w małych i kompaktowych samochodach.
Mimo że zautomatyzowana przekładnia nie zapewnia najwyższego komfortu dostępnego w przypadku klasycznej skrzyni automatycznej, jej obsługa jest znacznie łatwiejsza niż obsługa skrzyni manualnej, ponieważ zmiana biegów odbywa się automatycznie.

Zautomatyzowane przekładnie manualne najnowszej generacji, takie jak Easytronic 3.0 Opla, są zaawansowanymi mechanizmami oferującymi większą wygodę zmiany przełożeń i poprawę jakości jazdy, ale także zoptymalizowane funkcje, takie jak "pełzanie" i ruszanie z maksymalnym przyspieszeniem.

W porównaniu z poprzednimi zautomatyzowanymi przekładniami manualnymi Easytronic 3.0 ma odznaczać się płynniejszą zmianą przełożeń i skróconym czasem reakcji. Ponadto w trybie automatycznym Easytronic 3.0 umożliwia także manualną zmianę biegów prostym ruchem dźwigni.
Długie przełożenie piątego biegu przyczynia się do zmniejszenia prędkości obrotowej silnika i ograniczenia hałasu, zwłaszcza przy wyższej prędkości. Tryb "pełzania" pozwala na manewry z niską prędkością, podobnie jak w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, a specjalna funkcja start/stop umożliwia szybkie ruszanie z miejsca i dynamiczne przyspieszanie.

W celu zoptymalizowania zużycia paliwa Easytronic 3.0 automatycznie wybiera najkorzystniejsze pod tym względem przełożenie. W połączeniu z systemem start/stop ma się to przyczyniać do dalszego obniżenia spalania, zwłaszcza w ruchu miejskim. Nowa Astra 1.0 ecoFLEX ze skrzynią Easytronic 3.0 wykazywała podczas pomiarów spalania i emisji CO2 w cyklu mieszanym wg standardu NEDC wartości odpowiednio 4,2 l/100 km i 96 g/km.

Opel montuje zautomatyzowaną przekładnię manualną Easytronic 3.0 zarówno w mniejszych modelach: KARL, ADAM i Corsa, jak i w Astrze nowej generacji.

źródło: Opel

KOMENTARZE (1)

KOMENTARZE (1)

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


37 949 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

1 305 934 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 638 ofert w bazie

2 756 372 ofert w bazie


397 664 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP