Jak Renault daje odpór kryzysowi

Jak Renault daje odpór kryzysowi
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Celem, jaki Renault wyznaczyło sobie na 2009 rok, było stawienie czoła bezprecedensowemu kryzysowi gospodarczemu poprzez mobilizację całej firmy wokół jednego priorytetu - dodatniego free cash flow. Cel ten został osiągnięty poprzez realizację planu działania, który składał się z trzech punktów: optymalizacji przychodów, redukcji kosztów (w tym inwestycji), a także bardzo restrykcyjnemu sterowaniu zapotrzebowaniem na środki obrotowe.

- Silny atut, jakim była odnowiona gama produktów (w 2009 r. na rynek zostało wprowadzonych 6 nowych pojazdów), pozwolił grupie powiększyć swój udział w światowym rynku o 0,1 pp do 3,7%, w kontekście ogólnego spadku na rynku aut osobowych i dostawczych o 4,5%. Wzrost ten silniej zaznaczył się w drugim półroczu i wyniósł 0,2 pp. Poziom penetracji zwiększył się na 11. spośród 15. głównych rynków, generujących 85% przychodów ze sprzedaży grupy.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jak Renault daje odpór kryzysowi

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!