Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto, zbudowane przez Pawła Dytko i efektowny przejazd tego kierowcy słynną ulicą Karową wzbudziły aplauz kibiców rajdu Warszawskiej Barbórki. Zespołowi Dytko Sport we współpracy z Euromaster udało się zbudować zupełnie inny model niż obecne dotychczas w rajdach, ale i poruszyć temat zmiany przepisów, dzięki którym Mitsubishi Space Star Proto będzie mógł startować w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w nowym sezonie.
Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto zbudowane przez zespół Pawła Dytko jest zasilane 2-litrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm współpracującym z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów Samsonas. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w 3,7 sekundy a maksymalna prędkość napędzanego na cztery koła Mitsubishi Space Star Proto to 215 km/h. Zmodyfikowana konstrukcja podwozia pozwoliła na wykorzystanie zespołu napędowego 4x4 i zawieszenia z Mitsubishi Lancer Evolution X. Za elektronikę silnika i aktywnego dyferencjału odpowiada system Motec. W ważącym 1 250 kg pojeździe wykorzystano hamulce Brembo, sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.
źródło: MMC
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jak szybko zbudować rajdówkę?