W okresie czerwiec-sierpień 2008 r. prawie 1,5 mln internautów, korzystających z motoryzacyjnej wyszukiwarki Wroom.pl dokonało 7 mln zapytań. Na tej podstawie powstał raport, który ma na celu przybliżyć plany Internautów, zamierzających dokonać zakupu samochodu, motocykla, skutera lub quada.
Internauci najczęściej poszukują samochodów z silnikiem diesla. Tendencję wzrostową wykazują także pojazdy zasilane gazem. Warto odnotować, iż pojawiają się już także zapytania o napęd hybrydowy.
Liderami wśród najpopularniejszych oferowanych do sprzedaży w Internecie marek samochodowych są Volkswagen oraz Opel. Kolejno w czołówce są także: Ford, Audi, Renault, Toyota, Mercedes i BMW.
Analizując poszukiwane przez Internautów oferty motoryzacyjne, zaobserwować można, iż najpopularniejsze są ogłoszenia, w których wartość sprzedawanego pojazdu nie przekracza 20 tys. zł.
Wśród marek motocykli i skuterów najczęściej oferowanych do sprzedaży na rynku pojazdów używanych znajdują się natomiast Yamaha, Honda, Suzuki i Kawasaki. Na podobnym poziomie pod względem średniej liczby ofert danej marki utrzymują się natomiast KTM, Harley-Davidson oraz Aprilia.
Pojazdy poszukiwane za pośrednictwem wyszukiwarki Wroom.pl stanowią w przeważającej większości egzemplarze pochodzące z krajowego rynku. Widać jednak wzrost udziału pojazdów pochodzących z Niemiec natomiast znikome poszukiwania pojazdów odnotowujemy we Francji, Szwajcarii czy Holandii.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jakie pojazdy zamierzają kupić internauci?