Instytut Samar, korzystając z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA) analizuje sytuację japońskich marek na Starym Kontynencie.
Jeśli mowa o konkretach, pod względem wrześniowych wyników na czele jest Toyota ze sprzedażą 70 268 aut (+0,5% w stosunku do IX 2008), kolejny jest Nissan, który sprzedał w Europie 41 581samochodów (+27,5%), a następne miejsca zajmują: Honda - 29 465 szt.(+7,5%), Mazda - 27 049 (+3,9%), Suzuki - 25 169 (-7,7%) i Mitsubishi - 9 273 sztuk (-6,2%).
W skali trzech kwartałów br. w Europie, jak łatwo się domyślić, również przewodzi Toyota - 541 368 sprzedanych aut (-10,1%), potem Nissan - 262 778 (-5,1%), Suzuki - 196 814 sztuk (-3,1%), Honda - 196 106(-9,4%), Mazda - 166 179 (-18%) i Mitsubishi - 80 262 szt. (-17,2%).
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: "Japończyki" w Europie mają się różnie