XVI Europejski Kongres Gospodarczy

Transform today, change tomorrow. Transformacja dla przyszłości.

7-9 MAJA 2024 • MIĘDZYNARODOWE CENTRUM KONGRESOWE W KATOWICACH

  • 18 dni
  • 20 godz
  • 40 min
  • 54 sek

Jest hybrydowe Porsche

Jest hybrydowe Porsche
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Dokładnie 110 lat po tym, jak Ferdinand Porsche skonstruował pierwszy pojazd z napędem hybrydowym - Lohner Porsche Semper Visus - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, powraca do tej wizjonerskiej koncepcji w aucie wyścigowym GT, powstałym na bazie elementów fabrycznych.

System hybrydowy został opracowany specjalnie do zastosowania w aucie wyścigowym - pod względem konstrukcji i użytych podzespołów różni się od konwencjonalnych napędów hybrydowych. Elektryczny napęd na przednią oś, z silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy, uzupełnia moc 480 KM, sześciocylindrowego silnika typu bokser o pojemności 4 litrów, umieszczonego z tyłu auta. Zamiast baterii stosowanych w samochodach hybrydowych przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych, energię dla silników elektrycznych dostarcza elektryczny zamachowy zasobnik energii, umieszczony we wnętrzu, obok kierowcy.

Zamachowy zasobnik energii jest urządzeniem, którego wirnik może obracać się z prędkością do 40 tys. obrotów na minutę. Magazynuje on w ten sposób energię w postaci energii rotacyjnej. Zasobnik zamachowy jest ładowany przy hamowaniu, gdy oba silniki elektryczne na przedniej osi zmieniają swoją funkcję i pracują jako prądnice. Z naładowanego zasobnika auto w razie potrzeby (np.: przy przyspieszaniu, podczas wyjścia z zakrętu lub podczas wyprzedzania) może pobrać energię. Koło zamachowe w trybie prądnicy jest wtedy hamowane elektromagnetycznie i dostarcza nawet 120 kW mocy dla obu silników elektrycznych na przedniej osi. Ta dodatkowa moc jest do dyspozycji kierowcy po każdym procesie ładowania przez okres od 6 do 8 sekund.

Energia, która wcześniej przy hamowaniu zamieniana była w niepotrzebne ciepło, teraz jest maksymalnie efektywnie wykorzystywana jako dodatkowa siła napędowa. Dodatkową zaletą napędu hybrydowego jest zmniejszenie zużycia paliwa w niektórych warunkach, przez co zwiększa się efektywność auta - Porsche 911 GT3 R Hybrid jest lżejszy (dzięki lżejszemu zbiornikowi paliwa) i rzadziej musi zjeżdżać do boksu.

911 GT3 R Hybrid, po swojej premierze w Genewie, będzie testowane podczas zawodów na długim dystansie na torze Nürburgring. Najważniejszym punktem tych testów będzie start w 24-godzinnym wyścigu na Pętli Północnej w dniach 15-16 maja. Ewentualne zwycięstwo 911 GT3 R Hybrid nie będzie jednak najistotniejsze w tym starcie. Jako nośnik nowych technologii i tzw. "wyścigowe laboratorium", auto ma przede wszystkim dostarczyć wiedzy, która będzie wykorzystana do ulepszenia napędu i późniejszego stosowania techniki hybrydowej w samochodach sportowych przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Jest hybrydowe Porsche

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!