PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Jest hybrydowe Porsche

Autor: Mototarget
22-02-2010 15:22
Jest hybrydowe Porsche

Dokładnie 110 lat po tym, jak Ferdinand Porsche skonstruował pierwszy pojazd z napędem hybrydowym - Lohner Porsche Semper Visus - Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, powraca do tej wizjonerskiej koncepcji w aucie wyścigowym GT, powstałym na bazie elementów fabrycznych.

System hybrydowy został opracowany specjalnie do zastosowania w aucie wyścigowym - pod względem konstrukcji i użytych podzespołów różni się od konwencjonalnych napędów hybrydowych. Elektryczny napęd na przednią oś, z silnikami elektrycznymi o mocy 60 kW każdy, uzupełnia moc 480 KM, sześciocylindrowego silnika typu bokser o pojemności 4 litrów, umieszczonego z tyłu auta. Zamiast baterii stosowanych w samochodach hybrydowych przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych, energię dla silników elektrycznych dostarcza elektryczny zamachowy zasobnik energii, umieszczony we wnętrzu, obok kierowcy.
Zamachowy zasobnik energii jest urządzeniem, którego wirnik może obracać się z prędkością do 40 tys. obrotów na minutę. Magazynuje on w ten sposób energię w postaci energii rotacyjnej. Zasobnik zamachowy jest ładowany przy hamowaniu, gdy oba silniki elektryczne na przedniej osi zmieniają swoją funkcję i pracują jako prądnice. Z naładowanego zasobnika auto w razie potrzeby (np.: przy przyspieszaniu, podczas wyjścia z zakrętu lub podczas wyprzedzania) może pobrać energię. Koło zamachowe w trybie prądnicy jest wtedy hamowane elektromagnetycznie i dostarcza nawet 120 kW mocy dla obu silników elektrycznych na przedniej osi. Ta dodatkowa moc jest do dyspozycji kierowcy po każdym procesie ładowania przez okres od 6 do 8 sekund.

Energia, która wcześniej przy hamowaniu zamieniana była w niepotrzebne ciepło, teraz jest maksymalnie efektywnie wykorzystywana jako dodatkowa siła napędowa. Dodatkową zaletą napędu hybrydowego jest zmniejszenie zużycia paliwa w niektórych warunkach, przez co zwiększa się efektywność auta - Porsche 911 GT3 R Hybrid jest lżejszy (dzięki lżejszemu zbiornikowi paliwa) i rzadziej musi zjeżdżać do boksu.

911 GT3 R Hybrid, po swojej premierze w Genewie, będzie testowane podczas zawodów na długim dystansie na torze Nürburgring. Najważniejszym punktem tych testów będzie start w 24-godzinnym wyścigu na Pętli Północnej w dniach 15-16 maja. Ewentualne zwycięstwo 911 GT3 R Hybrid nie będzie jednak najistotniejsze w tym starcie. Jako nośnik nowych technologii i tzw. "wyścigowe laboratorium", auto ma przede wszystkim dostarczyć wiedzy, która będzie wykorzystana do ulepszenia napędu i późniejszego stosowania techniki hybrydowej w samochodach sportowych przeznaczonych do ruchu po drogach publicznych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 608 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

790 428 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP