Hyundai wprowadza na rynek pierwszy na świecie samochód z napędem hybrydowym zasilanym LPG oraz posiadającym nowoczesne baterie litowo-polimerowe. Sprzedaż rozpocznie się w lipcu 2009 r.
Obliczono, że koszty eksploatacji Hyundaia będą co najmniej 40% mniejsze w porównaniu z konkurencyjnym autami hybrydowymi dostępnymi na rynku. Dowiedziono również, iż utrzymanie Elantry LPI HEV będzie o 50% tańsze w porównaniu z tym samym modelem, wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy (podstawą wyliczeń są ceny paliw w Korei).
Elantra LPI HEV będzie droższa od podstawowego modelu ze względu na zastosowanie dodatkowego oprzyrządowania, składającego się z baterii litowo-polimerowych, silnika elektrycznego zasilanego prądem stałym oraz elektrycznego systemu sterowania. Jednak dodatkowe koszty związane z wyższą ceną zakupu powinny zwrócić się w ciągu 2 lat.
Dodatkowym atutem Elantry LPI HEV jest niski poziom emisji CO2 - 103 g/km. Emisja pozostałych substancji zanieczyszczających środowisko zmniejszona została o 90% w porównaniu z tym samym modelem wyposażonym w tradycyjny silnik benzynowy. Dzięki temu nowy Hyundai z napędem hybrydowym zakwalifikowany został do grupy aut o "super niskiej emisji zanieczyszczeń".
Początkowo sprzedaż Hyundaia Elantry LPI HEV ograniczy się wyłącznie do rynku koreańskiego. Jednak niewykluczony jest eksport do krajów, w których dostępny jest płynny gaz LPG najwyższej jakości.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jest pierwsza hybryda na LPG