Ferdynand Piech, szef Rady Nadzorczej Grupy Volkswagen zapowiada, że koncern planuje dodać przynajmniej jedną markę do aktualnej listy, jako część strategii, której celem do 2018 roku jest zdobycie i utrzymanie pierwszego miejsce w branży.
VW ma obecnie 12 marek, w tym 8 pasażerskich, 1 "dostawczą", 2 ciężarowe i 1 motocyklową. Piech nie powiedział, w jaki sposób VW AG pozyska dodatkowy brand. Wiadomo, że niemiecki koncern jeszcze w tym roku miałby podjąć decyzję o debiucie na rynkach wschodzących z samochodem niskokosztowym. Być może jest to jakiś trop.
Jakiś czas temu, Piech i część kierownictwa Volkswagena interesowali się zakupem od Fiata Alfy Romeo. Szef Fiata, Sergio Marchionne w minionym tygodniu powtórzył zdecydowanie, że Alfa nie jest na sprzedaż.
W minionych latach Volkswagen już sporo kupił. Ostatnie nabytki w stajni niemieckiej grupy to MAN, Ducati i Porsche. Właśnie z powodu wydatków na akwizycję płynność Volkswagena spadła pod koniec III kwartału ub.r. o 57% do 9,22 mld euro
VW próbował nawiązać głębsze stosunki z Suzuki Motor Corp, przejmując w 2009 r. 19,9% udziałów (1,7 mld euro) japońskiej marki. Romans jednak szybko się skończył, a londyński sąd arbitrażowy musi rozstrzygać teraz spór między firmami, bo Suzuki chce odkupić swoje akcje.
źródło: Automotive News
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Jeszcze jedna marka w talii Grupy Volkswagena?