PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

KE będzie przewodzić w wyjaśnianiu skandalu VW

Autor: PAP
01-10-2015 19:13
KE będzie przewodzić w wyjaśnianiu skandalu VW
Fot. Shutterstock.com

Komisja Europejska na prośbę państw członkowskich UE będzie przewodzić działaniom, które mają pomóc wyjaśnić skandal dotyczący emisji spalin przez samochody Volkswagena - zapowiedziała unijna komisarz ds. rynku wewnętrznego i przemysłu Elżbieta Bieńkowska.

"Po pierwsze musimy ustalić jakie są fakty we wszystkich państwach członkowskich tak szybko jak to możliwe. Te działania już trwają, w niektórych krajach toczą się już śledztwa. Potem jak będziemy wiedzieli jakie są fakty, musimy mocno i efektownie egzekwować (prawo - PAP). Jesteśmy to winni przede wszystkim naszym konsumentom" - mówiła na konferencji prasowej w Luksemburgu Bieńkowska.
Skandal związany z manipulowaniem pomiarami emisji spalin w samochodach Volkswagena był jednym z tematów czwartkowego spotkania unijnych ministrów ds. konkurencyjności.

Bieńkowska przekonywała, że wyjaśnienia sprawy potrzebuje cały europejski przemysł samochodowy, by mógł odzyskać zaufanie klientów. "Komisja jest gotowa prowadzić ten proces, jesteśmy gotowi do działań mających ułatwiać jego koordynację" - zadeklarowała. "Musimy bardzo twardo podchodzić do jakichkolwiek oszustw" - dodała.

Po tym jak swoje śledztwa w tej sprawie wszczęły Niemcy, Francja i Włochy Bieńkowdska wezwała inne kraje członkowskie, by zrobiły tak samo. "Musimy mieć dokładny obraz" - argumentowała wskazując, że w tej chwili brakuje dowodów na łamanie prawa w UE. Jak wskazała KE nie ma mocy egzekwowania regulacji dotyczących przemysłu samochodowego, ale mimo wszystko państwa członkowskie zgodziły się, że ma ona koordynować działania i przewodzić w wyjaśnianiu sprawy.

Komisarz mówiła, że drugim krokiem ma być sfinalizowanie prac nad testami samochodów w warunkach drogowych. Jak zaznaczyła tak szybko jak to możliwe, być może w przyszłym miesiącu, zakończone zostaną prace nad specyfikacją techniczną takich testów. Podkreśliła, że dyskusje na ten temat trwały przez ostatnie cztery lata, ale teraz testy mają być stopniowo wprowadzane od stycznia 2016 roku.

Obecnie poziom emisji spalin przez pojazdy silnikowe badany jest w laboratoryjnym cyklu pomiarowym NEDC (New European Driving Cycle), którego wyniki - jak przyznają urzędnicy KE - nie odzwierciedlają poziomu emisji w normalnych warunkach drogowych.

Rzeczywiste emisje szkodliwych dla zdrowia i środowiska tlenków azotu z pojazdów z silnikiem dieslowskim mogą znacznie przekraczać poziomy stwierdzone w testach NEDC. Dlatego pięć lat temu KE zaczęła opracowywać nowe testy, które zmierzą również poziom emisji w warunkach drogowych.

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


40 863 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP