Koreański koncern Kia zapowiedział, że celuje w podwojenie zagranicznej sprzedaży do 1,9 mln pojazdów w ciągu 2 lat przez wprowadzenie nowych modeli i ożywienie ich obecności na rynkach zagranicznych.
Koreańczycy zaplanowali otwarcie swojej pierwszej fabryki w USA, w stanie Georgia, gdzie mają być produkowane SUV'y Sportage. Roczna wydajność ma osiągnąć poziom 300 tys. pojazdów.
W tej chwili Kia posiada zagraniczne fabryki w Chinach i Słowacji.
Analitycy twierdzą, że zagraniczne jednostki są kluczową sprawą dla koncernu jako czynniki redukujące ryzyko związane z głębokimi różnicami kursowymi i możliwymi wystąpieniami związków zawodowych.
Kia planuje zagraniczną sprzedaż 1,36 mln aut w br. w porównaniu do 1,09 mln w roku ubiegłym.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Kia mierzy w podwojenie sprzedaży do roku 2010