PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Klasa niższa średnia najpopularniejszym segmentem rynku

Autor: IBRM Samar
08-05-2008 12:49

Samochody klasy niższej średniej stanowią niemal jedną trzecią tegorocznej sprzedaży aut osobowych. Do tego segmentu należą np. Fiat Bravo, Ford Focus, Opel Astra, Toyota Corolla, VW Golf, Kia cee'd, Hyundai i30, Renault Megane lub Citroen C4.

W pierwszym kwartale br. sprzedano w Polsce 86 926 samochodów osobowych. Do prawie 20% wzrostu przyczyniły się większe wyniki sprzedaży w 9 segmentach rynku. Tylko trzy segmenty odnotowały mniejszą sprzedaż niż przed rokiem. Najbardziej dotkliwy spadek odnotowały samochody klasy wyższej - wynik 1 077 aut jest o prawie 7,5% mniejszy niż rok wcześniej. O niespełna 4,8% mniejszy wynik uzyskała grupa vanów (599), a 1,5% spadek wykazały auta mini plus, któe znalazły 4 118 nabywców.
Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar wskazuje, że na szczególną uwagę zasługują wskaźniki wzrostu kilku segmentów pojazdów. Najwyższym tempem wzrostu wyróżnia się segment aut terenowych - 5 296 szt. (+66,4%). O ponad 40,6% zwiększyła się sprzedaż samochodów klasy niższej średniej (do 28 435 szt.), które w imponującym stylu umocniły się na pozycji lidera rynku - wzrost udziału z 27,8 do 32,7%. 30% wzrost wykazał segment najmniejszych aut na rynku (do 1 133 szt.), a nieco wolniej zwiększa się sprzedaż dwóch grup vanów: kombi vany znalazły 2 825 nabywców (+26,9%), a małe vany zostały kupione przez 3 398 osób (+25,0%).

Wymienione segmenty rynku, dzięki wysokiej dynamice wzrostu sprzedaży, umocniły swoją pozycję na rynku krajowym, natomiast nie pozwoliły na to wyniki pozostałych grup. Segment aut luksusowych, mimo 16% wzrostu tegorocznej sprzedaży (do 225 szt.) zaledwie zachował udział rynkowy na poziomie sprzed roku (0,26%). Klasa wyższa średnia, której sprzedaż jest o 14,9% większa niż rok wcześniej i wyniosła 14 029 szt., zmniejszyła swój udział w rynku z 16,8 do 16,1%. Najdotkliwszą stratę udziału w skali rynku odnotował segment aut małych: z 34,2 do 29,3%.

Średnia ważona cena samochodu osobowego, sprzedanego w I kw. br. wyniosła 70,5 tys. zł i była o 2,8% wyższa niż przed rokiem. Największy, 18% wzrost tak liczonej ceny odnotowały auta mini, natomiast największy spadek - o 5,4% - dotyczy aut terenowych.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


39 982 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

761 502 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP