PARTNER PORTALU partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj

Kodiaq rozebrany

Autor: wnp.pl (PIM)
28-03-2017 08:24
Kodiaq rozebrany
Fot. mat. pras. Skoda

Skoda przygotowała przekrojowy model swojego nowego SUV. Lepiej niż komputerowe grafiki pokazuje on jak skomplikowaną strukturą jest nadwozie samochodu, w którym aluminium i wysokiej wytrzymałości stale walczą o pierwszeństwo.

Każda z części tworzących nadwozie nowego modelu czeskiej marki została zaprezentowana w przekroju, odsłaniającym konstrukcję samochodu i elementy składowe jego systemów bezpieczeństwa. „Anatomiczny” model został stworzony w celu propagowania bezpieczeństwa w motoryzacji – będzie prezentowany ekspertom i szerszej publiczności podczas planowanych przez producenta kampanii edukacyjnych. Model może też pomóc służbom ratunkowym, które dzięki niemu lepiej zrozumieją strukturę i funkcjonowanie nowoczesnego samochodu. - Widoczne są tu wszystkie kluczowe elementy struktury nadwozia: strefy zgniotu, wzmocnienia drzwi, klatka okalająca kabinę pasażerską, na którą składają się słupki, dach i progi drzwi – mówi Petr Kraus, specjalista ds. rozwoju bezpieczeństwa. Model ten pokazuje także jak skomplikowaną strukturą jest nadwozie współczesnego samochodu.
 Odkryte są tu również lokalizacje poduszek powietrznych oraz elementy systemów bezpieczeństwa czynnego: radary, kamery czy czujniki parkowania. Podstawą pozostaje jednak struktura, a to wyrafinowany składanka różnych rodzajów stali. - Odpowiedzialność za bezpieczeństwo osób jadących samochodem spoczywa nie tylko na wielu kamerach i czujnikach, ale podstawę niezmiennie tworzy przede wszystkim wytrzymała struktura nadwozia. Stworzona jest ona z setek komponentów wykonanych z wyszukanej mieszanki materiałów. Jej rolą w przypadku kolizji jest przejęcie energii zderzenia i zapobiegnięcie deformacji kabiny pasażerskiej.

Przekrój modelu Kodiaq ujawnia części wykonane z wytrzymałych metali chroniących pasażerów oraz strefy zgniotu pochłaniającą energię kolizji. Dzięki komputerowym symulacjom i projektom jesteśmy w stanie zwiększać bezpieczeństwo przy jednoczesnym obniżaniu wagi konstrukcji. Gdybyśmy budowali nowy model Kodiaq z użyciem tych technologii, które znaliśmy za czasów modelu Yeti, nasz nowy SUV byłby co najmniej o 20 kg cięższy – mówi Petr Šimon, specjalista ds. nadwozi i podzespołów. Skoda Kodiaq mimo swojej wielkości waży 1452 kg. W nadwoziu ultra wytrzymały kręgosłup tworzy struktura z kształtowanych na gorąco stalowych blach. W celu obniżenia masy niektóre części, np. elementy przedniej osi z kolumnami McPhersona są wykonane z aluminium.
Podobał się artykuł? Podziel się!

KOMENTARZE (0)

Artykuł nie posiada jeszcze komentarzy! Twój może być pierwszy. Wypowiedz się!

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


44 596 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

798 535 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

5 866 ofert w bazie

2 782 266 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP