Kolejny w tym roku pożar warszawskiego autobusu

Kolejny w tym roku pożar warszawskiego autobusu
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

W poniedziałek zapalił się kolejny w tym roku autobus warszawskiej komunikacji miejskiej. Tym razem ogień pojawił się w komorze silnika autobusu linii 306 na ul. Płaskowickiej.

Autobus marki Solaris należał do firmy Mobilis - poinformował Andrzej Skwarek z zespołu prasowego Zarządu Transportu Miejskiego.
Choć takich zdarzeń było w tym roku w stolicy kilkanaście, zdaniem Skwarka nie należy mówić o "czarnej serii". Podkreślił on, że nikt dotychczas nie został w wyniku tych pożarów poszkodowany. Zaznaczył też, że ZTM wraz z policją prawie codziennie prowadzi wyrywkowe kontrole autobusów na pętlach. W przypadku zastrzeżeń do ich stanu technicznego, pojazdy nie wyjeżdżają w trasę. Policjanci zatrzymywali też ich dowody rejestracyjne.

Po tym, jak w kwietniu br. ogień pojawił się w trzech autobusach, miasto powołało specjalną komisję, która miała wyjaśnić przyczyny tych pożarów. W przygotowanym przez nią raporcie napisano, że kierowcy pojazdów, w których doszło do pożaru, nie byli przeszkoleni w zakresie zachowań na wypadek takiego zdarzenia i działali intuicyjnie. Bezpieczeństwo pasażerów było priorytetem tylko dla jednego z nich.

Na zły stan techniczny warszawskich autobusów wielokrotnie zwracali uwagę przedstawiciele Inspekcji Transportu Drogowego. Najczęstsze usterki stwierdzane w trakcie tegorocznych kontroli to zużycie płynów eksploatacyjnych, niesprawne układy hamulcowe oraz zły stan ogumienia.

Na początku listopada wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski informował, że stan techniczny autobusów na Mazowszu poprawia się. Jak mówił wówczas dziennikarzom, podczas jesiennej kontroli w skali całego województwa odnotowano o blisko 10 proc. mniej pojazdów, w których stwierdzono usterki. W przedstawionym wówczas raporcie napisano jednak, że w Warszawie nie stwierdzono poprawy. Na dwóch przewoźników świadczących usługi w stolicy (PKS Grodzisk Mazowiecki i Mobilis) nałożono w związku z wykrytymi nieprawidłowościami kary finansowe po 30 tys. zł.

Dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego przekonywał wtedy, że komunikacja w stolicy jest jedną z najbezpieczniejszych w Polsce. Zapowiedział, że wszystkie nowe autobusy w Warszawie, w tym kupowane przez największego stołecznego przewoźnika - Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA) - będą musiały być wyposażone w system samogaszenia komory silnika.

Autobusy komunikacji miejskiej w Warszawie należą do czterech przewoźników - MZA, ITS Michalczewski, Mobilis oraz PKS Grodzisk Mazowiecki. W godzinach porannego szczytu jeździ w stolicy łącznie ok. 1,4 tys. autobusów.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Kolejny w tym roku pożar warszawskiego autobusu

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!