Konkurencja zagranicznych dilerów, wzmocniona słabym euro, daje się we znaki importerom nowych aut.
Na ten krok już na początku roku zdecydowało się kilka firm, m.in. Mercedes, Toyota, BMW, Audi czy Skoda. Okazuje się jednak, że niektórzy planują kolejne.
— Mercedes-Benz już po raz drugi w tym roku zareagował na rosnący kurs złotego w stosunku do euro. Na początku czerwca ceny osobowych modeli zostały obniżone średnio o 5,5 proc. — informuje Ewa Łabno-Falęcka, dyrektor PR Mercedes-Benz Polska.
Koncerny nie mówią jednak wszystkiego. Niski kurs euro ma bowiem swoje dalsze konsekwencje. Od wielu miesięcy coraz liczniejsza grupa Polaków samodzielnie lub poprzez autobrokerów sprowadza nowe auta z zagranicy. Bo tam jest często taniej niż w krajowych salonach. Sytuacja coraz bardziej uderza w rodzimych importerów nowych samochodów.
— Bije w nas coraz silniejsza konkurencja ze strony niemieckich dilerów, chcemy więc obniżyć ceny katalogowe, by osiągnęły poziom cen obowiązujących u naszych sąsiadów za Odrą — informuje przedstawiciel kolejnej firmy szykującej się do obniżek cen.
Analitycy twierdzą jednak, że na razie trudno powiedzieć, czy czeka nas większa fala obniżek.
— Każdy z producentów sam decyduje, jak zachować się wobec rosnącej wartości złotego. Niewątpliwie niektórzy z nich zdecydują się na taki kierunek walki o klienta. Dotyczy to w szczególności tych firm, dla których konkurencja w postaci nowych samochodów z Zachodu, idących poza oficjalnymi kanałami, jest duża. Inni wybiorą różnego rodzaju akcje promocyjne — twierdzi Wojciech Drzewiecki, prezes firmy analitycznej Samar.
Rzeczywiście na to drugie rozwiązanie decyduje się wiele firm.
— Obecnie proponujemy klientom atrakcyjne warunki zakupu, które obejmują między innymi obniżenie cen pakietów promocyjnych dla wybranych modeli oraz ofertę specjalną przygotowaną przez dilera dla każdego klienta indywidualnie — informuje Leszek Kempiński, Audi PR Manager
— Nie planujemy teraz obniżek cen naszych modeli. W ostatnim czasie obniżyliśmy ceny detaliczne SUV — Tucsona i Santa Fe — informuje Monika Wilk, kierownik marketingu i PR Hyundai Motor Poland.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koncerny obniżają ceny samochodów