W pażdzierniku zakończy się produkcja modelu lanos w Fabryce Samochodów Osobowych na Żeraniu. Dostawcy części zostali poproszeni, aby w pażdzierniku dostarczyc podzespoły do zaledwie kilkuset samochodów.
Marek Dyżakowski, przewodniczący jednego ze związków zawodowych działających w FSO potwierdza, że produkcja lanosa zostanie wygaszona z końcem września, ale nie wciąż nie wiadomo, co będzie produkowane zamiast tego modelu.
Wiosną tego roku zarząd FSO prognozował , że w całym 2008 r. zbuduje 235 tys. pojazdów, o połowę więcej niż 2007 r., gdy wyprodukowano 153,3 tys. sztuk. W tej liczbie miało być 70 tysięcy aveo, 70 tysięcy lanosów i 95 tysięcy zestawów montażowych, które trafią na Ukrainę. Zdaniem Dyźakowskiego, decyzja o zakończeniu produkcji lanosa bez wprowadzenia nowego modelu oznacza, że kilkanaście tysięcy osób zatrudnionych w należących do FSO spółkach zależnych straci pracę na kilka miesięcy. To dotyczy np. zakładów w Grójcu, które produkowały fotele do lanosa, ale nie uruchomiły jeszcze produkcji dla chevroleta aveo.
Dyżakowski zwrócił też uwagę, że wciąż nie utworzono nowej spółki, która ma przejąć produkcję samochodów w FSO i zapewnić pracę dla 2 tysięcy osób.
– Ta spółka miała powstać w zeszłym roku. Zwiazki zgodziły się już na przejście pracowników , ale władze FSO wciąż nie podjęły ostatecznej decyzji. Obawiamy się że jeśli now spółka szybko nie powstanie, produkcja nowego modelu T-300 trafi na Ukrainę- powiedział Dyźakowski. Krystyna Danilczyk, dyrektor biura zarządu FSO zapewnia,że brak nowej spółki nie ma wpływu na działalność fabryki, która I bez tego zrealizuje tegoroczne plany produkcyjne.
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Koniec lanosa w FSO