Koniunktura słabnie, a PGD jedzie dalej

Koniunktura słabnie, a PGD jedzie dalej
Fot. Adobe Stock. Data dodania: 20 września 2022

Wielomarkowe salony aut (przynajmniej na razie) nie robią kariery. Nie przejmuje się tym PGD, który rusza z kolejną inwestycją.

Już za kilka miesięcy w Warszawie ruszy nowy salon wielomarkowy. Inwestorem jest krakowska Grupa PGD, największy krajowy diler samochodów. Wartość inwestycji wynosi 8-9 mln zł - informuje "Puls Biznesu".

— Obiekt będzie gotowy na przełomie I i II kwartału przyszłego roku — zapowiada Wojciech Kordalewski, dyrektor regionu mazowieckiego PGD.

Placówka powstaje tuż obok działającego od kilku lat Centrum Motoryzacyjnego Toruńska, należącego do PGD. Firma sprzedaje tam auta marek: Ford, Fiat, Nissan i Suzuki. Szykuje się także do uruchomienia salonu luksusowej japońskiej marki Infiniti. W nowym obiekcie sprzedawane będą cztery kolejne marki. Jakie? Firma na razie ujawnia nazwę tylko jednej z nich.

— Mamy podpisane listy intencyjne z dwiema firmami. Jedną z nich jest Mitsubishi — przyznaje Wojciech Kordalewski.

Przedstawiciele tej japońskiej marki nie ukrywają, że salony wielomarkowe mają zalety. Z reguły przyciągają więcej klientów niż placówki, gdzie diler wystawia auta tylko z jednej stajni.

— Najważniejsze jest to, że PGD to partner, z którym od kilku lat współpracujemy w Bielsku-Białej. To największy w kraju diler i jest w stanie sprzedawać dużo aut — twierdzi Arkadiusz Tomala, dyrektor zarządzający firmy MMC Car Poland, dystrybutora aut marki Mitsubishi w Polsce.

Zdaniem ekspertów, salony wielomarkowe w Polsce to jedna z niewielu pozytywnych zmian, które przyniosło rozporządzenie Komisji Europejskiej o liberalizacji rynku motoryzacyjnego w Europie. Nie powstało ich jednak w kraju zbyt wiele.

— Koszt ich uruchomienia jest bardzo wysoki, a poza tym bardzo trudno jest spełnić standardy obsługi kilku producentów naraz — mówi Wojciech Drzewiecki, prezes firmy Samar, monitorującej krajowy rynek motoryzacyjny.

Przyznaje jednak, że gdyby nie unijne rozporządzenie, budowanie sieci dilerskiej w Polsce przez niektóre firmy, na przykład Mazdę, trwałoby zbyt długo. Japończycy, którzy niedawno powrócili nad Wisłę z oficjalną sprzedażą aut, od razu większość sieci oparli na umowach z dilerami innych marek.

— Salony wielomarkowe nie rozwijają się zbyt dynamicznie, ale to głównie wynik zastoju całego polskiego rynku motoryzacyjnego. Jeśli sprzedaż się ożywi, powstanie ich więcej. Dla dilera więcej marek to mniejsze ryzyko i szansa na sprzedaż większej liczby aut — przekonuje Arkadiusz Tomala.
×

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

SŁOWA KLUCZOWE I ALERTY

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu

Podaj poprawny adres e-mail
W związku z bezpłatną subskrypcją zgadzam się na otrzymywanie na podany adres email informacji handlowych.
Informujemy, że dane przekazane w związku z zamówieniem newslettera będą przetwarzane zgodnie z Polityką Prywatności PTWP Online Sp. z o.o.

Usługa zostanie uruchomiania po kliknięciu w link aktywacyjny przesłany na podany adres email.

W każdej chwili możesz zrezygnować z otrzymywania newslettera i innych informacji.
Musisz zaznaczyć wymaganą zgodę

KOMENTARZE (0)

Do artykułu: Koniunktura słabnie, a PGD jedzie dalej

NEWSLETTER

Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu.

Polityka prywatności portali Grupy PTWP

Logowanie

Dla subskrybentów naszych usług (Strefa Premium, newslettery) oraz uczestników konferencji ogranizowanych przez Grupę PTWP

Nie pamiętasz hasła?

Nie masz jeszcze konta? Kliknij i zarejestruj się teraz!