PARTNERZY PORTALU partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl partner portalu wnp.pl
Menu

wnp.pl - portal gospodarczy

Szukaj
  • Strefa premium

Konrad Makomaski: od elektrycznego Re-Volta do baterii litowo-jonowych

Autor: Nowy Przemysł (Piotr Myszor)
21-01-2018 06:00 |  aktualizacja: 20-01-2018 23:39
Konrad Makomaski: od elektrycznego Re-Volta do baterii litowo-jonowych

Systemy elektryczne ICPT znalazły się m.in. w studyjnym citroënie Survolt, w sumie polska firma postawiła jednak na baterie do autobusów elektrycznych.

Fot. Mat. pras.

Awangarda zwykle ma pod górkę, bo wybiera szlaki, których nikt jeszcze nie sprawdził. Jeżeli znajdzie drogę, zyskuje przewagę. To sekret firmy Impact Clean Power Technology - zaczęła przez innymi, więc teraz więcej potrafi.

Prezes ICPT Konrad Makomaski ma słabość do awangardowych rozwiązań. Od dawna wybierał dziedziny, które były dopiero na początkowym etapie rozwoju.

- Zaczynałem studiować informatykę, kiedy to jeszcze nazywało się maszynami matematycznymi i było budowane z tranzystorów - wspomina.

Po studiach trafił najpierw do przemysłu ciężkiego, m.in. Huty Katowice, a także hut we Francji. Nad Sekwanę ściągnęła go rodząca się nowoczesność - sterowana komputerowo automatyka przemysłowa.

Potem zajmował się już czystą informatyką, np. bazami danych. Od 1985 roku był związany z firmą Oracle, gdzie doszedł do stanowiska dyrektora technicznego we Francji, a następnie w Polsce.

Na początku nowego wieku zajął się motoryzacją. Był to częściowo przypadek, bo wspólnik, z którym kiedyś pracował w dziedzinie automatyki przemysłowej, zajął się tą dziedziną i zaprosił go do współpracy.

- Samochody elektryczne mają dużo rozwiązań przypominających automatykę przemysłową, zarówno pod względem hardware, jak i software - wyjaśnia Makomaski.

Nowa firma wykorzystała i zmodernizowała projekt trzykołowego, dwuosobowego pojazdu elektrycznego szwajcarskiej firmy Cree. Nad Re-Voltem, bo tak nazwano samochodzik, firma pracowała trzy lata i w 2009 roku uruchomiła produkcję w dwóch trzecich opartą o części z Polski. Zapewniła najważniejsze komponenty: baterie, elektronikę i silniki.

W dalszej części artykułu:

  • Jak skończyła się przygoda z budową i sprzedażą  Re-Volta?
  • Dlaczego nie warto bić się z Volkswagenem czy Renaultem?
  • Co trzeba zrobić, żeby w Polsce rozwijał się przemysł e-motoryzacyjny?
  • Jakie jego dziedziny są najbardziej opłacalne w naszym kraju?
  • Na co ostatecznie postawiła firma Impact Clean Power Technology?
  • Jak na tym wyszła?

wnp.pl - portal gospodarczy

DALSZA CZĘŚĆ ARTYKUŁU JEST DOSTĘPNA DLA SUBSKRYBENTÓW STREFY PREMIUM PORTALU WNP.PL

lub poznaj nasze plany abonamentowe i wybierz odpowiedni dla siebie. Nie masz konta? Kliknij i załóż konto!

  • 10.

    JUBILEUSZOWA EDYCJA 14-16 maja 2018, Katowice • Spodek i MCK • Metropolia GZM

Pobierz aplikację EEC

SUBSKRYBUJ WNP.PL

NEWSLETTER

Najważniejsze informacje portalu wnp.pl prosto do Twojej skrzynki pocztowej

Wnp.pl: polub nas na Facebooku


Wnp.pl: dołącz do nas na Google+


POLSKA I ŚWIAT

38 462 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

654 431 ofert w bazie

POLECANE OFERTY

6 006 ofert w bazie

2 782 262 ofert w bazie


397 662 ofert w bazie

GORĄCE KOMUNIKATY

Wyszukiwanie zaawansowane
  • parking
  • bankiet
  • catering
  • spa
  • klub
  • usługi
  • rekreacja
  • restauracja
467 ofert w bazie

PARTNERZY

  • partner serwisu

POLECAMY W SERWISACH GRUPY PTWP