Na dostawcach i producentach oryginalnego wyposażenia i podzespołów dla przemysłu motoryzacyjnego jest wywierana coraz większa presja konkurencyjna. Odpowiedzią na nią może być outsourcing usług inżynieryjnych i projektowych, stwierdza Roland Berger Strategy Consultants (RBSC) w specjalnej analizie.
Nie ma wątpliwości, że dostawcy i producenci oryginalnego wyposażenia i podzespołów (OEM) dla koncernów motoryzacyjnych będą musieli pogodzić się z większym poziomem standaryzacji oraz kooperacji technologicznej. Powinno to pozwolić na optymalizację rosnących kosztów badań i rozwoju. Jednym ze sposobów takiej optymalizacji może być outsourcing usług inżynieryjnych i projektowych. Nawet te podmioty, które w czasie kryzysu realizowały te działania w ramach własnych struktur (insourcing), będą potrzebowały zewnętrznych zasobów, aby poradzić sobie z rosnącą liczbą rozwiązań i ich różnorodnością technologiczną, podkreśla się w opracowaniu.
Zamów newsletter z najciekawszymi i najlepszymi tekstami portalu
KOMENTARZE (0)
Do artykułu: Korzyści z outsourcingu usług inżynieryjnych i projektowych